איך לשפר את שיווי המשקל באמצעות תרגילים מותאמים

צרו איתנו קשר

אנחנו פה בשבילכם

שיווי משקל הוא מרכיב חשוב ביציבה נכונה ובמניעת נפילות מסוכנות. בהתאם כדאי לבצע תרגילים ספציפיים לשיפור שיווי המשקל, וכאן בעמוד תמצאו המלצות לפעילויות מועילות בדיוק למטרה זו.

מסירות עם כדור קטן

תרגיל שבו עומדים בפישוק כשהרגליים מקבילות זו לזו, פורסים את הידיים לצדדים ומוסרים את הכדור מיד ליד. מומלץ לבצע לפחות 10 מסירות ואז לחזור על התרגיל כולו 3 פעמים. הכדור צריך להיות קטן יחסית.

גרסה אפשרית נוספת לתרגיל הוא כשעומדים על רגל אחת והרגל השנייה באוויר אבל צמודה לראשונה (פישוק מינימלי). גרסה מאתגרת יותר היא כשהרגליים מקבילות בפישוק קל, ואז שולחים רגל אחת לאחור (בהונות על הרצפה, עקב באוויר). מתיישבים תוך שמירה על זווית של 90 מעלות בכל אחת מהברכיים. דגש נוסף הוא ברך קדמית מאחורי קו הבהונות. מחליפים בין הרגליים תוך העברת הכדור מיד ליד, 10-15 פעמים.

רגליים על כדור

בתרגיל זה שוכבים על הגב, כשאחת מכפות הרגליים מונחת על גבי כדור קטן והרגל השנייה על הרצפה. בין הרגליים פישוק קל והידיים ניצבות לצידי הגוף. מנתקים את האגן מהרצפה (חשוב לשמור על עמוד השדרה!). כשהאגן באוויר מנסים להניע ידיים באוויר מבלי לפגוע ביציבות הגב והאגן. הנחת שתי הרגליים על הכדור מייצרת רמת קושי גבוהה יותר.

תרגיל דומה הוא עמידת שש על הכדור. כלומר אחת הברכיים מונחת על הכדור, הברך השנייה, כפות הידיים והרגליים על הרצפה. קו הכתפיים מעט מאחורי קו הידיים ובין הברכיים פישוק קל. מנח עמוד השדרה חייב להיות ניטרלי (ישר). מנתקים את היד הנגדית לברך שעל הכדור מהרצפה, עד לקו הכתף, ומחזירים. נדרשות 3-5 חזרות לפעולה, 10-12 פעמים בכל צד.

יוגה

יוגה היא תרגול מעולה לשיפור שיווי המשקל. השיטה עתיקת היומין, שנשענת גם על פילוסופיה מעמיקה, מתיאמה לכל אחד ואחת – גם כשאין ניסיון קודם, אפשר תוך זמן קצר להגיע לתוצאות טובות מאוד, כשהשיפור הוא לא "רק" לשיווי המשקל אלא גם לנשימה, ליציבה, למערכות שרירים שונות ועוד.

כמו כן עוזר תרגול יוגה לחדש את יכולת ההשתרשות בזכות התרגול עם רגליים יחפות. היוגה גם מחזקת את המודעות לקו האמצע, דבר שמייצר יציבות גם פיזית וגם רגשית. תועלת מהותית נוספת היא למיקוד המבט ולהבטחת פוקוס נכון בכל שלב.

חשוב למצוא לתרגל יוגה עם מורה מנוסה. הניסיון מתורגם לתשומת לב אישית לכל תלמיד ותלמידה, ועזרה בהשגת המטרות הספציפיות תוך מענה לנקודות תורפה רלוונטיות.

פיזיותרפיה וסטיבולרית

פיזיותרפיה וסטיבולרית הוא אוסף תרגילים שהמכנה המשותף להן הוא עבודה על האיזון והקואורדינציה. בפרט מסייעת הפיזיותרפיה הווסטיבולרית לשיקום אנשים עם בעיה של סחרחורות חוזרות ונשנות (עקב גירוי יתר וסטיבולרי של מערכת שנמצאת באוזן הפנימית).

למידע אודות טיפול פיזיותרפיה וסטיבולרית לחצו כאן >>  

צרו איתנו קשר

אנחנו פה בשבילכם

Picture of גלית ברגר
גלית ברגר

פזיותרפיסטית מוסמכת (B.P.T) אשר עיקר המומחיות עוסקת בפגיעות בשרירים ובשלד, פגיעות ספורט וליקויי יציבה שאינה נכונה.

גלית ברנר, פיזיותרפיסטית מוסמכת ומאמנת כושר אישית, בוגרת בית ספר לפיזיותרפיה (B.P.T) – פקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב ובוגרת תואר ראשון בחינוך גופני וספורט.

מוסמכת כמאמנת כושר אישית ומוסמכת מטעם מכון וינגייט.