כך תשמרו על בריאות הברכיים שלכם לאורך זמן

צרו איתנו קשר

אנחנו פה בשבילכם

שמירה על בריאות הברכיים היא בסיסית לחיים פעילים ומלאים. עד כדי כך, שכל כאב קל יכול לערער אותם לחלוטין. הברכיים מאפשרות לנו לנוע, תומכות בנו כשאנו הולכים, רצים וקופצים. כאשר הן בריאות, כל הפעולות הללו מתבצעות ללא כל כאב. אך מה קורה כאשר בריאות הברכיים מוזנחת? מה קורה כאשר מפרק הירך חלילה מתחיל לכאוב?

ברוב המקרים, פיזיותרפיה פשוטה תוכל להקל על הכאב. אך במקרים מתקדמים יותר, לעתים עולה צורך בניתוח של ממש. למידע אודות ניתוח החלפת ירך או ברך, מומלץ ללמוד עוד על המקרים בהם נדרש לעשות כן.

הרגלים יומיומיים המשפיעים לטובה על בריאות הברכיים

לא תאמינו עד כמה שילוב הרגלים יומיומיים פשוטים ישפר משמעותית את בריאות הברכיים.

  • שמירה על משקל גוף תקין תפחית את העומס על הברכיים, ותקטין את הסיכון לפציעות ברכיים בעקבות העומס.
  • פעילות גופנית סדירה בעצימות נמוכה, תחזק את השרירים סביב הברכיים, ותספק תמיכה טובה יותר. הדגש הוא על פעילות בעצימות נמוכה שכן כאמור עומס רב מידי, עלול להזיק לברכיים. התחילו בקטן וככל שתקפידו על הפעילות הגופנית, תוכלו להגביר את העומס בהתאם ליכולת האישית.
  • מומלץ לא להתפשר על נעליים! נעל טובה מסייעת לייצב את הרגליים, ומונעת מאמץ מיותר על הברכיים.
  • הימנעו מישיבה או עמידה ממושכת כדי לאפשר לברכיים לנוע ולשנות מנח.

תרגילי חיזוק המכוונים לשרירים סביב הברכיים הם מעולים, כמובן בעצימות נמוכה. חשוב לא פחות לשלב תרגילי גמישות בשגרת האימונים כדי לשמור על טווח תנועה בריא ויעיל. נעליים המתאימות לשגרת היום יפחיתו משמעותית את הסיכון לפציעות בברכיים. נסו להימנע מהעצמת האימונים בפתאומיות, שכן מדובר בעומס רב שהגוף לא רגיל אליו. עשו זאת בהדרגה והאזינו לגוף; תנו לו לנוח ולהתאושש כאשר הוא זקוק לכך והעצימו את האימון כאשר מרגיש נכון.

איך תדעו שעליכם לבדוק את הברכיים שלכם?

כאשר אתם חווים כאב מתמשך, נפיחות או אי נוחות שאינם משתפרים עם מנוחה או משככי כאבים. אם אתם מבחינים בירידה בטווח התנועה של הברך, שומעים קולות חריגים במהלך תנועה ("קנאקים"), או מתקשים לבצע פעילויות יומיומיות עקב כאבים ואי נוחות בברך, זה הזמן להתייעץ עם איש מקצוע. בנוסף, אם סבלתם מפגיעה ישירה בברך מנפילה או כל פגיעה אחרת – חשוב לקבל הערכה מקצועית כדי למנוע נזק נוסף.

הדבר נכון הן לגבי הברכיים והן לגבי כל מפרק אחר בגוף, הירכיים למשל. הירך הינה מפרק נוסף האחראי על הליכה, יציבה ועוד וכאשר הוא נפגע, משמעות הדבר היא כאבים אדירים וקושי בהתניידות. כך או כך, כיום קיימים ניתוחים מתקדמים להחלפת המפרק וחזרה מהירה לשגרה נטולת כאבים. זהו ניתוח שכיח המוכיח עצמו שוב ושוב. למידע אודות ניתוח החלפת ירך לחצו כאן.

צרו איתנו קשר

אנחנו פה בשבילכם

Picture of גלית ברגר
גלית ברגר

פזיותרפיסטית מוסמכת (B.P.T) אשר עיקר המומחיות עוסקת בפגיעות בשרירים ובשלד, פגיעות ספורט וליקויי יציבה שאינה נכונה.

גלית ברנר, פיזיותרפיסטית מוסמכת ומאמנת כושר אישית, בוגרת בית ספר לפיזיותרפיה (B.P.T) – פקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב ובוגרת תואר ראשון בחינוך גופני וספורט.

מוסמכת כמאמנת כושר אישית ומוסמכת מטעם מכון וינגייט.