לא יציבים בהליכה, חוששים? 5 טיפים לשיפור היציבות

צרו איתנו קשר

אנחנו פה בשבילכם

זו אמורה להיות פעולה פשוטה וטבעית מאוד, ואנחנו מבצעים אותה מדי יום. אלא שעבור אנשים רבים ההליכה הופכת לאתגר, בעיקר משום שהם מתמודדים עם חוסר יציבות וחשש מפני נפילות. הבשורה הטובה היא שישנן דרכים שונות לשפר את היציבות, וגם הן פשוטות למדי.

 

1 – בחירת נעליים מתאימות

על אף שזה עשוי להפתיע אתכם, הנעליים שלכם משפיעות לא מעט על היציבה ועל ההליכה בכלל. לכן, רגע לפני שאתם בוחרים (ורוכשים) נעליים חדשות, כדאי לוודא כי הן מתאימות  לרגל ומספקות לה תמיכה מלאה, כדי שתרגישו יציבים הרבה יותר. במידה ויש בעיה מבנית בכפות הרגליים חשוב לתאים מדרס אורתופדי ונעל שמתאימה למדרס.

 

2 – הקפדה על שגרה פעילה

באמצעות פעילות גופנית וחזרה על תרגילים מסוימים ניתן להתמודד בצורה טובה יותר עם אי יציבות בהליכה. למעשה, ככל שתבצעו תרגילים המחזקים את השרירים ומשפרים את האיזון, הגמישות והיציבה, כך תרגישו יציבים יותר גם בעת ההליכה, מה שיפחית את הסיכוי לנפילות ופציעות.

ההמלצה היא לעשות פעילות גופנית למשך חצי שעה, 5 ימים בשבוע לפחות.

פעילות גופנית שיכולה להתאים כוללת הליכות, תאיצי או ריקוד, לדוגמה. חשוב לבחור פעילות מהנה שיהיה לכם קל יותר להתמיד בה.

אנא תהיו פעילים, אל תיתנו לחשש מנפילה להשאר בבית ולמנוע פעילות. חוסר פעילות גופנית הינו גורם לסיכון מוגבר לנפילות. 

 

3 – פיזיותרפיה ותנועה

פיזיותרפיה היא טיפול מצוין להתמודדות עם חוסר שיווי משקל בהליכה. אנשי מקצוע מיומנים ידעו לבצע אבחון מדויק ומעמיק, ולהציע טיפול שמתאים לאתגרים הספציפיים שלכם. הריקוד במסגרת תוכנית "רוקדים את החיים" הוא כלי נפלא שמשלב בין תנועות ריקוד לתרגילים פיזיותרפיים, וזו ללא ספק הזדמנות לחזק את הגוף, לשפר את היציבה וגם ליהנות מחוויה מהנה במיוחד.

 

4 – בדיקת ראיה ושמיעה תקופתית

חשוב לבצע בדיקת ראיה ושמיעה לפחות פעם בשנתיים. ראיה ושמיעה לקוים מעלים את הסיכון לנפילות. הרופא או אופטומטריסט יכול לבדוק אם יש צורך בהתאמת משקפיים. במידה וקיימות בעיות ראיה כגון קטרקט או גלאוקומה חשוב לטפל בזה.

כמו כן גם ירידה בשמיעה יכולה להיות מסוכנת: למשל אם בזמן שאדם עובר את הכביש  ולא שומע מכונית מתקרבת. אפילו בעיה נופצה כמו פקק באוזן יכולה לגרום לירידה בשמיעה – הרופא יכול לטפל בה באופן מידי ופשוט. חשוב מאוד להשתמש במכשיר שמיעה במידה ניתנה הנחייה כזאת על ידי הרופא.

 

5 – בטיחות בסביבה הביתית

חשוב להקפיד על תאורה נאותה בבית: התקינו מנורה ליד המיטה בהישג יד, תדאגו תאורת לילה במעברים ובשירותים. במטבח שלכם תמקמו את החפצים שנמצאים בשימוש יומי במדפים שנמצאים בהישג יד. הימנו מעליה על דרגש או כיסא, במידת הצורך תבקשו עזרה בפעולות המצריכות טיפוס .

בחדרי המגורים יש להוריד שטיחים או להדביקם לרצפה. חשוב לפנות את הרצפה מחפצים כגון :חוטי חשמל או טלפון, כדי למנוע היתקלויות ומעידות. במקלחת או באמבטיה התקינו ידיות אחיזה איכותיות במקלחון, באמבטיה וליד השירותים. כמו כן מאוד מומלץ להניח שטיח גומי נדבק – למניעת החלקה.

 

תוכנית "רוקדים את החיים",היא כלי טיפולי ושיקומי הכוללת מעטפת מקצועית ומעקב תפקודי אחר כל אחת ואחד מהרוקדים על הרחבה. מהתשאול המעמיק בראשית הדרך ועד למעקב ולבדיקות לאורך התוכנית כולה, זוהי מסגרת שמספקת שפע פתרונות ייחודיים וכלים חשובים. להצטרפות ולקבלת מידע נוסף על טיפול בתנועה למבוגרים באמצעות הריקוד ועל תוכנית "רוקדים את החיים" בפרט, אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר טלפוני בטלפון מספר: 054-7690467 או בקרו באתר האינטרנט שלנו בכתובת: https://dance4life.co.il/.

צרו איתנו קשר

אנחנו פה בשבילכם

גלית ברגר
גלית ברגר

פזיותרפיסטית מוסמכת (B.P.T) אשר עיקר המומחיות עוסקת בפגיעות בשרירים ובשלד, פגיעות ספורט וליקויי יציבה שאינה נכונה.

גלית ברנר, פיזיותרפיסטית מוסמכת ומאמנת כושר אישית, בוגרת בית ספר לפיזיותרפיה (B.P.T) – פקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב ובוגרת תואר ראשון בחינוך גופני וספורט.

מוסמכת כמאמנת כושר אישית ומוסמכת מטעם מכון וינגייט.