פיזיותרפיה במקרים של דלקת הערמונית

צרו איתנו קשר

אנחנו פה בשבילכם

פיזיותרפיהכאבי אגן אינם מפלים בין המינים, והבעיה אינה משפיעה על נשים בלבד. דלקת הערמונית היא אחת מהאבחנות השכיחות ביותר המבוצעות בקרב גברים החווים תחושת כאב או בעיות בדרכי השתן.

קיימים שני סוגים בסיסיים של דלקת ערמונית: אקוטית וכרונית. זיהוי סוג הדלקת חיוני לקביעת מהלך הטיפול הטוב ביותר. מדענים קובעים כי שמונה עד עשרה אחוזים מהגברים חווים כאבי אגן, וחמישים אחוזים מהגברים חווים דלקת ערמונית במהלך חייהם.

סוגי דלקת ערמונית

דלקת ערמונית אקוטית, בדומה לכל זיהום אחר, מתבטאת בתסמינים המתרחשים פתאום, וכוללים צמרמורות וחום. תסמינים אחרים עשויים לכלול כאב בשלפוחית השתן או במהלך מתן שתן. הטיפול למצב זה נקבע עם אנטיביוטיקה.

לדלקת ערמונית כרונית קיימים מספר ביטויים. ראשית, היא מאופיינת בהופעה הדרגתית וזיהומים חוזרים ונשנים בדרכי השתן. התסמינים האחרים הם כאבי אגן כרוניים או דלקת ערמונית שאינה בקטריאלית.

גברים נוטים לבלבל לעיתים קרובות בין כאבי אגן לבין דלקת ערמונית, ולכן מתקשים לקבל את האבחון והטיפול המדויק לכאבים.

שיטות הטיפול

רוב הגברים המתחילים לחוות חוסר נוחות או חוסר תפקוד באזור האגן, מתייעצים עם רופא לגבי שיטות טיפול. אם הכאב עלול לגרום כאב או חוסר התפקוד נגרם כתוצאה מזיהום, יש צורך בהתערבות רפואית. יחד עם זאת, לעיתים אדם חווה כאבים אך לא מאובחן אצלו זיהום.

לסוג זה של דלקת הערמונית מסייעת פיזיותרפיה לאגן. פיזיותרפיסטים מומחים בטיפול בכאב וזיהוי שיטות למניעתו. תסמונת כאב כרונית באגן היא מצב שבו אדם עשוי לחוות או לא לחוות דלקת מלאה בערמונית.

אם קיימת דלקת, היא תורמת למצבי כאב או חוסר תפקוד. הבנת אופי הכאב, כמו גם פונקצית האנטומיה באזור, כולל בגב התחתון, רצפת האגן, הירכיים, שלפוחית השתן, המעיים והתפקוד המיני, מסייעת לפתח הבנה טובה יותר לגורם להימשכות הכאבים. הבנת כל התורמים הפוטנציאליים היא המפתח לקביעת הטיפול היעיל ביותר.

פיזיותרפיה להקלת הכאבים

טיפולי פיזיותרפיה מסייעים בהקלת כאבי אגן כתוצאה מדלקת הערמונית, ולמרות שהטיפול מתבצע בכוח עבודה עם מתח גבוה, רוב המטופלים אינם מותשים מהמאמץ המופעל. במהלך הטיפול, המטופל לומד להיות מודע לגופו, ומתרגל נשימות בטן עמוקות. חלק מהגברים חושקים את שיניהם כשהם חשים בכאב, ואחרים מכווצים את ישבנם.

הטיפולים המיועדים לכאבי אגן כוללים שחרור נקודת הכאב והתערבות לרקמת החיבור. הטיפול מוביל לשיפור התפקוד המיני, שכן גברים רבים עם כאבי אגן חווים אף בעיות זיקפה; תפקודים אורולוגים יעילים; הקלת הכאבים; ושיפור איכות החיים.

תוצאות הטיפול מבטיחות הקלה משמעותית על כאבי האגן וההתמקדות בתרגילים, המורכבים מתכנית טיפול אישית לכל מצב בהתאם לסוג הדלקת וחומרת התסמינים, משפיעה לטובה על המצב.

פיזיותרפיה לרצפת האגן מסייעת בעיקר להקלת הכאב המייסר. המטפל ממליץ אף על תרגול רכיבה על אופניים עם מושב מיוחד להפחתת הלחץ על הנקבים, ועיסוי לאזור האגן להקלת הכאבים.

ראו גם:

פיזיותרפיה לרצפת האגן

צרו איתנו קשר

אנחנו פה בשבילכם

Picture of גלית ברגר
גלית ברגר

פזיותרפיסטית מוסמכת (B.P.T) אשר עיקר המומחיות עוסקת בפגיעות בשרירים ובשלד, פגיעות ספורט וליקויי יציבה שאינה נכונה.

גלית ברנר, פיזיותרפיסטית מוסמכת ומאמנת כושר אישית, בוגרת בית ספר לפיזיותרפיה (B.P.T) – פקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב ובוגרת תואר ראשון בחינוך גופני וספורט.

מוסמכת כמאמנת כושר אישית ומוסמכת מטעם מכון וינגייט.