פיזיותרפיה לאחר תאונת דרכים

צרו איתנו קשר

אנחנו פה בשבילכם

פגיעות אורתופדיות שמערבות את העצמות, הגידים, המפרקים והשרירים, הן הפגיעות השכיחות ביותר בקרב נפגעי תאונות דרכים, לצד פגיעות נוירולוגיות. בניגוד למה שרבים נוטים לחשוב, גם תאונות קלות, שבהן לא נגרם נזק משמעותי לרכוש, עשויות לגרום לבעיות אורתופדיות שיש בהן כדי לפגוע באופן משמעותי באיכות החיים של הנפגע.

ישנו מגוון רחב ביותר של פגיעות אורתופדיות שעשויות להתרחש בעקבות תאונת דרכים ובכלל זה שברים בגפיים, פריצות דיסק, קרע בכתף, שברים בחוליות, צליפת שוט ועוד. בכל הבעיות הנ"ל וברבות אחרות ניתן לטפל באמצעות פיזיותרפיה.

מדוע חשוב לעבור טיפולי פיזיותרפיה לאחר תאונת דרכים?

פגיעות אורתופדיות לאחר תאונת דרכים באות לידי ביטוי בכאבים שעשויים להיות חמורים. הכאבים מתעוררים ומתגברים בעיקר במהלך תנועה ובעקבות כך הנפגע נוטה להימנע מהזזת האיבר הפגוע. הימנעות מהזזת האיבר פוגעת בתהליכי ההחלמה ועשויה אף להחמיר את הנזק ולהפוך אותו לקבוע.

מטרת הפיזיותרפיה, אם כך, היא בין היתר למנוע התנוונות של האיבר ולשמר את יכולת התנועה שלו על ידי הפעלה שלו באופן מבוקר ובטוח. באופן דומה נהוג לבצע טיפולי פיזיותרפיה במקרים שבהם מטופלים נאלצים לבלות זמן ממושך ללא תזוזה, למשל בעקבות ניתוח מורכב. לפיכך טיפולי פיזיותרפיה לאחר תאונת דרכים מונעים החמרה של המצב ומסייעים להחלמה מהירה ולחזרה מהירה לתפקוד.

הליך טיפול פיזיותרפי לאחר תאונת דרכים

הטיפול הפיזיותרפי לאחר תאונת דרכים מותאם למטופל באופן אישי ומשתנה בהתאם למצבו התפקודי, לאיבר המעורב, לגילו ולמגוון פרמטרים נוספים שיש להתחשב בהם במסגרת בניית התכנית הטיפולית. בין היתר הטיפול עשוי לכלול את האלמנטים הבאים: תרגילים לחיזוק השרירים המעורבים בפגיעה, גירוי חשמלי מבוקר של הרקמות המעורבות לצורך הפחתת הכאבים, עיסוי ידני של השרירים והמפרקים, הפחתת הנפיחות תוך שימוש ברטיות קרות וקרח, שימוש באולטרסאונד להקלה על התכווצויות השרירים, מתן הנחיות להימנעות מפעולות מסוימות בחיי היומיום שעשויות להחמיר את המצב ועוד.

יתכן בהחלט שלאורך הזמן הטיפול ישתנה עם ההשתנות והשיפור במצבו של המטופל. במקרים הקשים יחסית, לא ניתן יהיה לדעת מראש כמה טיפולים יצטרך לעבור המטופל ולכן יש לעקוב אחר השיפור במצבו לאורך הזמן ולהכניס שינויים בתכנית הטיפולים בהתאם לצורך.  

צרו איתנו קשר

אנחנו פה בשבילכם

Picture of גלית ברגר
גלית ברגר

פזיותרפיסטית מוסמכת (B.P.T) אשר עיקר המומחיות עוסקת בפגיעות בשרירים ובשלד, פגיעות ספורט וליקויי יציבה שאינה נכונה.

גלית ברנר, פיזיותרפיסטית מוסמכת ומאמנת כושר אישית, בוגרת בית ספר לפיזיותרפיה (B.P.T) – פקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב ובוגרת תואר ראשון בחינוך גופני וספורט.

מוסמכת כמאמנת כושר אישית ומוסמכת מטעם מכון וינגייט.