אילו סוגים עיקרייםיש לטיפולי תותבות

צרו איתנו קשר

אנחנו פה בשבילכם

פרותודונטיה היא ענף ברפואת שיניים העוסק בשיקום והחלפה של שיניים חסרות, חניכיים ומבני פה אחרים. ישנם סוגים רבים ושונים של טיפולי תותבות אך ניתן לחלק אותם לשתי קטגוריות:

  • תותבות קבועות – כאשר התותבת מחוברת באופן קבוע לעצם הלסת
  • תותבות נשלפות – כאשר התותבת ניתנת להסרה וניתנת להחלפה באחרת.

תותבות קבועות:

  •  גשרי שיניים קבועים
  • השתלות שיניים קבועות
  • כתרים דנטליים קבועים

תותבות נשלפות:

  •  שתלים דנטליים עם תמיכות ועמודים נשלפים
  • שתלים דנטליים עם תמיכות ועמודים נשלפים

פרוסטודנט

פרוסטודנט הוא כירורג פה ולסת המתמחה בשיקום התפקוד, הצורה והאסתטיקה של המשנן האנושי באמצעות שימוש בתותבות. פרותודונטיה היא מומחיות שקיימת מאז 1795 כאשר המלך לואי ה-16 מינה את ז'אן-לואי בסקור להיות רופא השיניים הרשמי הראשון שטיפל במשפחת המלוכה. מאז, הוא התפתח לתחום מאוד מיוחד שעוסק לא רק בשיקום שיניים אלא גם בהחלפתן במלאכותיות. תחום התותבות הוא תחום הדורש ידע רב על אנטומיה, ביולוגיה וכימיה על מנת ליצור תותבות דנטליות מתאימות. זה גם דורש מיומנות אמנותית רבה מכיוון שהוא כרוך ביצירת מבנים במראה טבעי מחומרים כמו פורצלן או זהב פרותודונטיה היא מומחיות העוסקת בשיקום שיניים חסרות או פגועות ו/או החלפתן. העתיד של טיפולי תותבות נראה מזהיר ככל שאנשים הופכים מודעים יותר לחשיבות בריאות הפה. ככל שאנשים הופכים מודעים יותר לבריאות הפה, הם גם הופכים מודעים יותר לחשיבות השמירה על בריאות השיניים והחניכיים. פרותודונטיה היא תחום כזה שנמצא במגמת עלייה בשנים האחרונות. עם התקדמות הטכנולוגיה, הצליחו פרוסטודנטים ליצור מגוון רחב של אפשרויות למטופלים ולהנגיש את רפואת השיניים לכולם.

פרותודונטיה היא ענף רפואת השיניים העוסק בשיקום, החלפה ותחזוקה של שיניים. זה אחד ההיבטים החשובים ביותר ברפואת שיניים. תחום זה הופך ליותר ויותר פופולרי ככל שהטכנולוגיה מתקדמת. בשנים האחרונות חלו התפתחויות טכנולוגיות רבות בתחום זה שסייעו לשיפור איכות שירותי התותבות. פרוסטודונטיה היא התמחות ברפואת שיניים העוסקת בשיקום השיניים והמבנים התומכים שלהן באמצעות השתלות שיניים, גשרים, כתרים וחומרי שיקום נוספים. תחום זה הוא אחד מההתמחויות התובעניות ביותר ברפואת שיניים מכיוון שהוא דורש רמה גבוהה של מומחיות טכנית. הצורך בפרוסטודנטים צפוי לגדול משמעותית בעתיד ככל שהביקוש לטיפולי שיניים יגדל. פרותודונטיה היא מומחיות דנטלית העוסקת בשיקום, החלפה ותחזוקה של שיניים. זה כולל שתלים, כתרים, גשרים ותותבות. פרותודונטיה היא מומחיות דנטלית העוסקת בשיקום, החלפה ותחזוקה של שיניים. זה כולל שתלים, כתרים, גשרים ותותבות. כמו כן, הוא עוסק בחקר אופן פעולת השיניים ביחס לחלקים אחרים בגוף כגון שרירי הלסת והלסתות עצמם. ההתמחות מתחלקת לשני תחומים עיקריים: פרוסטודונטיה (חקר תפקודים הקשורים לשן) ויישור שיניים (הלימוד כיצד ליצור יחסי שן ללסת מיטביים).

ישנם שלושה סוגים עיקריים של טיפולי תותבות:

1) תותבות קבועות

2) תותבות נשלפות

3) תותבות תותבות.

ההליכים מבוצעים הן על ידי רופאי שיניים כלליים והן על ידי מנתחי פה. פרותודונטיה היא ענף ברפואת שיניים העוסק בשיקום, החלפה ויצירה של שיניים חסרות והמבנים התומכים בהן. בנקודת זמן זו, פרותודונטיה היא תחום חדש יחסית ללא גבולות ברורים. זה קיים פחות מ-100 שנים ומאז התפתח במהירות. רק בשנות השמונים ניתן היה להחליף שיניים חסרות באמצעות שתלים דנטליים. למידע נוסף על השיינים לחצו כאן

צרו איתנו קשר

אנחנו פה בשבילכם

Picture of גלית ברגר
גלית ברגר

פזיותרפיסטית מוסמכת (B.P.T) אשר עיקר המומחיות עוסקת בפגיעות בשרירים ובשלד, פגיעות ספורט וליקויי יציבה שאינה נכונה.

גלית ברנר, פיזיותרפיסטית מוסמכת ומאמנת כושר אישית, בוגרת בית ספר לפיזיותרפיה (B.P.T) – פקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב ובוגרת תואר ראשון בחינוך גופני וספורט.

מוסמכת כמאמנת כושר אישית ומוסמכת מטעם מכון וינגייט.