טיפול הידרותרפיה מחיר וסוגי טיפול

צרו איתנו קשר

אנחנו פה בשבילכם

טיפולי הידרותרפיה הם כיום נדבך מרכזי הן בתחום בריאות הגוף והן בתחום בריאות הנפש. טווח הגילאים העושים שימוש ביתרונותלכל טיפול הידרותרפיה מחיר אחר ומענה אחר וחשוב להכיר את סוגי הטיפול השונים, היכן הם ניתנים, על ידי מי הטיפול ההידרותרפי נע מקצה לקצה. מן הקצה האחד תינוקות בני יומם (ובשל יתרונות הטיפול גם לנשים בהריון – עוד ברחם עימם) ומן הקצה השני בני הגיל השלישי.

כיאה לתחום כל כך פופולארי שמעלותיו כיום אינן נתונים למחלוקות ומוסכמים גם על ידי הממסד הרפואי הרשמי, עולות ופורחות בריכות טיפוליות ומרכזי הידרותרפיה כמעט בכל מקום. לעיתים זה יכול לבלבל במיוחד על רקע העובדה שישנם כל כך הרבה טיפולים לכל כך הרבה אתגרים וחלילה לנו שלא להתאים נכונה בין הטיפול לצורך האמיתי. לכל טיפול הידרותרפיה מחיר אחר ומענה אחר וחשוב להכיר את סוגי הטיפול השונים, היכן הם ניתנים, על ידי מי ומהו טיפול הידרותרפיה מחיר סביר והאם יש מי שיסייע לנו במימון.

קודם כל, מה זה הידרותרפיה?

הידרותרפיה היא שיטה טיפולית ייחודית, הנעשית בתוך המים ואשר תפקידה הוא להקל, לרפא, לשקם ולחזק הן את הבריאות הפיזית של

למרות שלכל טיפול הידרותרפיה מחיר לא זול, המתחיל בכ-200 ₪ לטיפול, רבים מבקשים לעבור טיפול זה.

הגוף  והם לסייע בפן הרגשי, היכן שצריך.  הידרותרפיה יכולה להיות לעזר לשכבות שונות באוכלוסייה, מתינוקות וילדים, עבור בנשים בהריון וכלה בקשישים ובעצם לכל מי שסובל מבעיות תנועה, כאבים, לחצים, דלקות ופגיעות ומוגבלויות אחרות. כתוצאה מהמאפיינים הייחודיים של המים, אשר יכולים לשאת את משקל הגוף ומבטלים כמעט לגמרי את כח הכבידה, ניתן לבצע שלל תנועות, מתיחות והרפיות שמחוץ למים היו מלווים בכאב רב עבור המטופל וכעת הם נעשים ללא הפעלת עומסים עליו.

יתרה מכך, תכנות המים מאפשרות תמיכה בגוף, בעצמות, בשלד ובשרירים כך שהגוף עובר הרפיה ושחרור מלחצים וממתחים וכן מכאבים שונים. כפי שציינו, ישנם יתרונות רבים של הטיפול במים גם בתחום הרגשי.  לא רק שהם מרגיעים אלא שביכולת הטיפול בתוך המים לבנות ביטחון ותחושות מסוגלות והעצמה, לאפשר התמודדות עם בעיות קשב וריכוז, לסגל מיומנויות עצמאיות, הפחתת חרדות וקשיים ועוד. זו גם הסיבה לפיה למרות שלכל טיפול הידרותרפיה מחיר לא זול, המתחיל בכ-200 ₪ לטיפול, רבים מבקשים לעבור טיפול זה.

קופ"ח, סל בריאות וטיפולים פרטיים

אם כבר נגענו בכל סוגיית טיפול הידרותרפיה מחיר, ראוי לדעת כי יש אנשים הזכאים לטיפולים הידרותרפיים מסל הבריאות. אלו יכוליםאם כבר נגענו בכל סוגיית טיפול הידרותרפיה מחיר, ראוי לדעת כי יש אנשים הזכאים לטיפולים הידרותרפיים מסל הבריאות. להיות ילדים ומבוגרים, בתנאי שהם עומדים בכללים וסובלים מהבעיות וההפרעות הכלולות בסל: למשל קשיים מוטורים, קשיים התפתחותיים, צרכים מיוחדים ואוטיזם ועוד אצל ילדים או כאבים, דלקות ובעיות אורטופדיות אצל מבוגרים.

זכאי סל הבריאות יכולים לקבל מקופות החולים מכסת טיפולים או שעות טיפול וכשזו מסתיימת יכולים לבקש הגדלה ובמידה ובקשתם נדחית, לפנות למרכזים פרטיים. שם טיפול הידרותרפיה מחיר גבוה יותר אבל לעיתים הדבר נדרש וישנם גם כאלו המבכרים לפנות מראש למרכזים פרטיים, שנחשבים חדשים וזמינים יותר. עבור טיפולים בחלק מן המרכזים הפרטיים, ניתן לקבל השתתפות עצמית חלקית של הקופה וכדאי לברר סוגיה זו מראש.

טיפולי הידרותרפיה מחיר לפי סוגי טיפול

כאמור, מחיר טיפול ממוצע יחל בכ-200 ₪ אבל המחיר משתנה לפי סוג הטיפול ומורכבותו. טיפול רגשי שונה מטיפול המתמקד בשיקוםשם טיפול הידרותרפיה מחיר גבוה יותר אבל לעיתים הדבר נדרש וישנם גם כאלו המבכרים לפנות מראש למרכזים פרטיים כתוצאה מפגיעה פיזית מטראומה וכד'. כמובן שיש גם שוני בין טיפול הידרותרפיה מחיר לפלחי אוכלוסייה שונים. הטיפול עצמו מתאים (שונה בשיטות ובמטרות) לילדים קטנים ותינוקות אבל גם לנשים בהריון ולקשישים כמו לכאלו הסובלים מבעיות מוטוריות באמצע החיים.

השוני בא לכדי ביטוי גם בצורת הטיפול. האם הטיפול הוא פרטי או קבוצתי? בטיפול פרטי המטפל ממוקד רק במטופל היחיד וצמוד אליו לאורך כל הטיפול ומדריך אותו. יש לכך משמעות בכל הנוגע לסוגיית טיפול הידרותרפיה מחיר. ישנם סוגים שונים של הידרותרפיה, שחיה טיפולית, שילוב של טכניקות שונות ועוד. כדאי להיוועץ עם המומחים לגבי סוג הטיפול הנכון עבורכם, כזה שייתן לכם את המענה המיטבי ביותר.

פרמטרים נוספים המשפיעים על טיפול הידרותרפיה מחיר

ישנם פרמטרים נוספים המשפיעים על המחיר. למשל ביקוש למכון או המרפאה הטיפולית. גם מספר הפעמים בהם יערך הטיפול בחודשיש לכך משמעות בכל הנוגע לסוגיית טיפול הידרותרפיה מחיר. ישנם סוגים שונים של הידרותרפיה, שחיה טיפולית, שילוב של טכניקות שונות ועוד. חשובה. האם הטיפול נערך פעם בשבוע או פעמיים? כמובן שישנם מסלולים שונים, טיפולים יומיים וחד פעמיים, מנויים חודשיים, מנוי שנתי וחבילות כאלו ואחרות שיכולות להוזיל את המחיר. גם לסוג  המתקן חשיבות רבה בקביעת המחיר. מקום מושקע עם בריכה טיפולית חדישה ומגוון אביזרים נלווים, יעלה יקר יותר מבריכה רגילה. רוב הבריכות הטיפוליות בהן מתבצעים הטיפולים ההידרותרפיים, הם בריכות יותר מחוממות מבריכה רגילה, מונגשות ובעלות טכנולוגיית טיהור מים חדשנית.

ולבסוף, הפרמטר החשוב ביותר הוא איכות המטפלים. אנשי מקצוע מיומנים וביחוד כאלו שמבוקשים – שווים יותר. בחלק מהמקומות תקבלו מעטפת נרחבת יותר של רופאים, תזונאים, פיזיותרפיסטים וכד'.

לא לחסוך על הבריאות שלכם

טיפול הידרותרפיה מחיר יכול להיות גבוה. אבל במידה והחלטתם שטיפול כזה נחוץ לכם והוא עושה לכם טוב, הרי שעל תסתכלו עליו דרך החור שבגרוש. הבריאות שלכם היא לא המקום שנכון לחסוך בו. ראשית, עליכם לוודא כי המקום אליו אתם פונים הוא מקום ברמה גבוהה עם איכויות. שצוות הרופאים והמטפלים בו מוסמך ובעל תעודות מתאימות. לא רק בביצוע טיפולי הידרותרפיה אלא בעל התמחות ספציפית במה שנוגע אליכם. אין זה נכון להתקשר עם איש מקצוע מיומן בתחום הטיפולים לגיל השלישי כאשר אתם מחפשים טיפול מיטיב לילדכם.

חשוב לוודא כי הבריכה הטיפולית עומדת בסטנדרטים הגבוהים ביותר וכי היא בטוחה לחלוטין (במיוחד בכל הקשור לילדים). חפשו המלצות של אנשי מקצוע או חברים שעברו טיפולים דומים. בסופו של דבר אין תחליף לקשר אישי מצוין בין המטפל למטופל ואיש מקצוע מיומן שהוא גם אישיות טובה- יהיה לכם לעזר רב.

צרו איתנו קשר

אנחנו פה בשבילכם

גלית ברגר
גלית ברגר

פזיותרפיסטית מוסמכת (B.P.T) אשר עיקר המומחיות עוסקת בפגיעות בשרירים ובשלד, פגיעות ספורט וליקויי יציבה שאינה נכונה.

גלית ברנר, פיזיותרפיסטית מוסמכת ומאמנת כושר אישית, בוגרת בית ספר לפיזיותרפיה (B.P.T) – פקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב ובוגרת תואר ראשון בחינוך גופני וספורט.

מוסמכת כמאמנת כושר אישית ומוסמכת מטעם מכון וינגייט.