ישיבה נכונה מול מחשב

צרו איתנו קשר

אנחנו פה בשבילכם

לא מעט אנשים יושבים שעות רבות מול מחשב. מדובר על אנשים מבוגרים אשר עובדים מול מחשב, אך מעבר לאותם אנשים בוגרים, כיום לא מעט ילדים ובני נוער יושבים גם שעות רבות מול המחשב שלהם כדי לשחק במשחקי מחשב, להכין מטלות לימודים, לגלוש באינטרנט ועוד. חשוב מאוד להבין כי לישיבה ממושכת יש השפעה בריאותית משמעותית וקשה על הגוף והיא יכולה להביא לבעיות רפואיות מכף רגל ועד ראש. מכיוון שאנו רגילים לשבת שעות רבות מדי יום מול המחשב, לא פעם קשה לנו להבין עד כמה הישיבה אכן משפיעה, עד שמפתחים בעיות גב קשות ועל כן, חשוב ללמוד כיצד לשבת נכון מול מחשב ולהימנע מראש מבעיות גופניות שעלולות להיווצר.

הנזקים שעלולים להיווצר בגין ישיבה ממושכת מול מחשב

כאמור, אנו מבלים כמחצית מהחיים שלו בישיבה, כאשר חלק ניכר מאותה הישיבה היא מול מחשב לצרכי עבודה או לצרכי הנאה או לצרכי לימודים. לישיבה ממושכת מול מחשב יש השפעות בטווח הקצר ובטווח הרחוק יותר על הבריאות שלנו. בטווח הקצר, היא תוביל לכאבים שונים לרבות כאי צוואר או גב, בטווח הרחוק יותר, כתוצאה מזרימת דם ירודה בשעות שבהם יושבים מול המחשב בצורה לא נכונה, עלולים לפתח כאבי צוואר וגב כרוניים וגם בעיות קרדיו וסקולריות, כאבי ראש ועוד. לכן, אם אתם יושבים שעות רבות מול המחשב או אם הילדים שלכם יושבים שעות רבות מול המחשב, חשוב שתלמדו על ישיבה נכונה מול מחשב ותיישמו את זה.

 

כיצד יושבים בצורה נכונה מול המחשב?

אם אתם תוהים כיצד להימנע מאותן בעיות בריאותיות וכאבים שיכולים להיווצר בגין ישיבה ממושכת מול מחשב, מדי יום ביומו, הנה כמה טיפים שיסייעו לכם לאמץ ישיבה מול מחשב ולשמור על בריאות הגוף שלכם:

ראשית כל, יש לעגן את הרגליים על ידי הנחת הרגליים מתחת לשולחן, כאשר הסוליות של הנעליים נוגעות ברצפה. אם כפות הרגליים שלכם אינן מגיעות לרצפה בצורה הנוחה לכם, כדאי להשתמש בהדום לרגליים.

שנית, חשוב לשבת כאשר הברכיים מתחת לקן המותן. אם הברכיים גבוהות יותר מהמותן, אגן הירכיים עלול להיות בשיפוע והדבר יכול ליצור לחץ על הגב התחתון לכם. מעבר לכך, חשוב לוודא שהרגליים אינן מוצלבות שכן, הדבר עלול להגביל את זרימת הדם ברגליים.

יש למקם בצורה נכונה את הישבן ולהתיישב כך שעצמות הישיבה בישבן יהיו בחלק האחורי של הכיסא. כאשר עצמות הישיבה ימוקמו בצורה נכונה, כך תרגישו שהישיבה נוחה לכם יותר.

תנוחת הישיבה הטובה ביותר היא לאו דווקא תנוחה ישרה וזאת בשל העובדה שקשה מאוד לשבת ישר לאורך זמן כל עוד לא מאמנים לכך את הגב ואת שרירי הליבה. ההמלצה היא להניח את הגב כך שיישען לאורך גב הכיסא ולוודא כי שרירי הליבה תומכים גם בגב.

מרבית השולחנות המשרדיים מאורגנים כך שהמקלדת ממוקמת רחוק באופן יחסי בשולחן וחשוב מאוד שתקרבו את המקלדת באופן שיאפשר לכם לעבוד עליה בצורה הטובה ביותר. כדאי שהמרפקים יהיו ממוקמים בצד המותניים שלכם.

יש להקפיד כי הראש יהיה מעל גובה הכתפיים וכן שהכתפיים לא יגיעו בסמוך לגובה האוזניים וכך תהיה אפשרות למנוע ישיבה כפופה.

כמובן שכדאי וחשוב לרכוש כיסא נוח ואורתופדי אשר יאפשר לכם לשבת עליו כמה שיותר בנוח ולטווח הרחוק והקרוב להימנע מכאבים גופניים ובעיות בריאותיות שונות.

*המאמר מהווה מידע כללי ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי

צרו איתנו קשר

אנחנו פה בשבילכם

Picture of גלית ברגר
גלית ברגר

פזיותרפיסטית מוסמכת (B.P.T) אשר עיקר המומחיות עוסקת בפגיעות בשרירים ובשלד, פגיעות ספורט וליקויי יציבה שאינה נכונה.

גלית ברנר, פיזיותרפיסטית מוסמכת ומאמנת כושר אישית, בוגרת בית ספר לפיזיותרפיה (B.P.T) – פקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב ובוגרת תואר ראשון בחינוך גופני וספורט.

מוסמכת כמאמנת כושר אישית ומוסמכת מטעם מכון וינגייט.