מכון פיזיותרפיה בנשר

צרו איתנו קשר

אנחנו פה בשבילכם

מכון פיזיותרפיה בנשרמכון פיזיותרפיה הוא מקום בו ניתן לקבל טיפולי פיזיותרפיה לשיפור וטיפול בבעיות תפקודיות שונות. אך האם כדאי לבחור במכון פיזיותרפיה פרטי? ובאילו תחומים ניתן לקבל טיפולי פיזיותרפיה? על מכון פיזיותרפיה בנשרנרחיב במאמר הבא. 

 

מכון פיזיותרפיה בנשר- מהי פיזיותרפיה?

פיזיותרפיה היא מקצוע פרא רפואי שעוסק באבחון, טיפול ומניעה של בעיות תנועתיות. המטרה של הפיזיותרפיה היא להחזיר אנשים לתפקוד מלא לאחר בעיות תפקודיות שונות שנגרמו כתוצאה ממחלה, פציעה או ניתוח. כמו כן, הפיזיותרפיה נותנת מענה לבעיות אורתופדיות, נוירולוגיות, מחלות נשימה ובעיות בתפקוד המערכות הפנימיות. 

פיזיותרפיה ניתנת במגוון תחומי התמחות שונים מתוך ההשקפה כי הגוף בעל יכולת לרפא ולשקם את עצמו, במידה שהוא מוכוון בצורה הנכונה לכיוונים המתאימים לו. פיזיותרפיסט הוא בעל תואר אקדמי ורישיון מטעם משרד הבריאות. 

מכון פיזיותרפיה בנשר- מכון פרטי

קיימים מכוני פיזיותרפיה שעובדים באופן פרטי וכאלה שפועלים במסגרת קופות החולים. למה כדאי לבחור במכון פיזיותרפיה פרטי?

  • תורים קצרים וטיפול מקיף- מכוני פיזיותרפיה של קופת חולים, בדרך כלל יעניקו טיפול למספר מטופלים בו זמנית. בעקבות כך, הטיפול שכל מטופל מקבל הוא קצר, לא מקיף ולא מעניק מספיק תשומת לב. לעומת זאת, מכון פיזיותרפיה פרטי מעניק לכם יחס אישי, אחד על אחד. בדרך כלל במכון פיזיותרפיה פרטי תקבלו ליווי מתחילת התהליך ולאורכו. כך המטפל יידע מה מצבכם, היכן התחלתם, מה קצב ההתקדמות שלכם ויוכל להעניק מענה על שאלות והתייעצויות בהתאם למצב שלכם. 
  • תחום התמחות- כאשר הולכים למכון פיזיותרפיה פרטי ניתן לבחור בפיזיותרפיסט מתחום ההתמחות הרלוונטי לבעיה שלכם. לדוגמא, אם אתם סובלים מבעיות ברכיים, תוכלו ללכת לפיזיותרפיסט המומחה לבעיות ברכיים ולדעת שתקבלו את הטיפול המתאים ביותר. 
  • גמישות לשעות טיפול- מכוני פיזיותרפיה במסגרת קופות החולים עובדים בדרך כלל בשעות ספציפיות ובימים ספציפיים. המטופל צריך להתאים את עצמו לימים ולשעות של קופת החולים. לעומת זאת, מכוני פיזיותרפיה פרטיים בדרך כלל יהיו גמישים יותר בשעות וכך תוכלו לקבל טיפול בשעות שמתאימות לכם יותר. 
  • כמות הטיפולים- בקופות החולים בדרך כלל תהיה הגבלה על כמות הטיפולים שכל מטופל יכול לקבל. בפיזיותרפיה הפרטית אין הגבלה וכל מטופל יקבל את כמות הטיפולים הנדרשת במצבו. 
  • ציוד- בדרך כלל הציוד שיהיה במכוני הפיזיותרפיה הפרטיים יהיה חדש ומגוון מאוד. בדרך כלל יהיו אביזרים חדשניים וטכנולוגיות מתקדמות הרבה יותר מאלה של קופות החולים. 

אך למרות כל היתרונות, החיסרון המרכזי וזה שגורם לאנשים רבים לוותר על טיפולים פרטיים הוא המחיר. המחיר של קופות החולים יהיה נמוך יותר מאשר המחירים של מכוני הפיזיותרפיה הפרטיים מה שגורם לאנשים רבים לוותר על כך.  

 

מכון פיזיותרפיה בנשר- טיפול פיזיותרפיה לגיל השלישי

פיזיותרפיה לגיל השלישי היא פיזיותרפיה שמתאימה לבני הגיל השלישי ונותנת מענה לבעיות שמהן סובלים. כאשר מתבגרים ומזדקנים מתחילים להתמודד עם קשיים ואתגרים שונים, המקשים על התפקוד היומיומי. 

טיפולי פיזיותרפיה לגיל השלישי מאפשרים לטפל בשיקום ובמניעה. טיפולים אלה ניתנים על ידי פיזיותרפיסט מתחום ההתמחות של הגיל השלישי. טיפולי פיזיותרפיה לגיל השלישי כוללים שיפור גמישות, הגדלת טווח התנועה, שיפור היציבות והחזרת היכולת של האדם לבצע פעולות יומיומיות ובסיסיות באופן עצמאי. 

 

מכון פיזיותרפיה בנשר- טיפול פיזיותרפיה לברך

בעיות ברכיים הן בעיות נפוצות מאוד. פעמים רבות בעיות בברכיים מערבות רקמות רכות ושטחיות, את גיד הפיקה ואת הרצועות השטחיות. בבעיות אלה ניתן לטפל יחסית בקלות על ידי פיזיותרפיה. במקרים בהם מעורבים רכיבים פנימיים יותר כמו הסחוס, המיניסקוס או הרצועות הצולבות, יש צורך בטיפולים אינטנסיביים יותר. 

פיזיותרפיה לאחר ניתוח ברך כוללת מספר שלבים אשר בכל אחד מהם יהיו דגשים אחרים. תחילה הדגש יהיה על הפעלה בסיסית של כפות הרגליים והקרסוליים על מנת למנוע סיבוכים בזרימת הדם של המטופל ולהקנות לו ביטחון בתנועה של הרגל. לאחר מכן, הדגש יהיה על שיפור טווח התנועה והמטופל יבצע תרגילים שיעזרו לו בשיפור טווח התנועה ובהשגת שליטה שרירית סביב המפרק בשכיבה. לאחר מכן התרגול יתבצע בנשיאת משקל על ידי עמידה או הליכה. בהמשך הדגש יעבור לחיזוק שרירי הירך והארבע ראשי. לבסוף, התרגול יביא למקסום היכולות התפקודיות והתנועתיות של המטופל. 

 

מכון פיזיותרפיה בנשר- טיפול פיזיותרפיה למרפק

המרפק הוא מפרק רגיש מאוד. כל חבלה במרפק עלולה לגרום לפציעה, כאשר פעמים רבות יהיה מדובר בשבר. שבר במרפק יצריך בדרך כלל ניתוח לקיבוע המרפק. במצב כזה יש להתחיל טיפול פיזיותרפיה כיומיים לאחר הניתוח על מנת למנוע נזק בלתי הפיל של תנועה מוגבלת והידבקות סביב המרפק. 

לתכנון הטיפול הפיזיותרפיסט יבצע הערכה ויבין את הניתוח וכיצד בוצע. במסגרת הטיפול הפיזיותרפיסט יבדוק את כוח השרירים של שרירי הגפה הפגועה לעומת הגפה הבריאה ואת טווח התנועה האקטיבי והפאסיבי של המרפק שלכם, הכתף, שורש כף היד, כף היד והאצבעות. 

קיימות טכניקות שונות לטיפול במרפק לאחר שבר. הפיזיותרפיסט יחליט על הטכניקה הרצויה בהתאם למצב המטופל ולניסיוני הקליני. 

קראו עוד: פיזיותרפיה אחרי ניתוח/ אשפוז

מכון פיזיותרפיה בנשר- האם ניתן לקבל טיפולים ביתיים?

התשובה היא כן. טיפולי פיזיותרפיה ביתיים ניתנים במקרה של פיזיותרפיה שיקומית עבור מטופלים המרותקים לבית מסיבות שונות. בדרך כלל אלה יהיו אנשים שלא יכולים ללכת, מתקשים לעבור מהספה לכיסא, מתקשים לעלות במדרגות ועוד. טיפולים אלה בדרך כלל יהיו במסגרת פיזיותרפיה פרטית. 

בטיפולי פיזיותרפיה ביתיים, הפיזיותרפיסט יגיע אליכם הביתה וייתן לכם תרגילים, הדרכה ועצות מעשיות שתוכלו ליישם בבית. בדרך כלל יהיה מדובר בתרגילים פשוטים יחסית שכוללים אביזרי עזר פשוטים. תחילה המטופל יעבור הערכה קלינית ואבחון ועל פי התוצאות הפיזיותרפיסט יוכל לבנות עבורו תוכנית טיפול מתאימה בהתאם לבעיות מהן סובל ולמקום המגורים שלו. 

טיפולי פיזיותרפיה ביתיים, מאפשרים למצוא פתרונות עבור קשיים איתם מתמודדים אנשים ולהתאים אותם לשגרת החיים שלו בבית. כך ניתן להתאים את סביבת המגורים של המטופל למצב שלו וללקויות התפקודיות מהן סובל. כמו כן, בטיפולים ביתיים ניתן להדריך את בני הבית על דרכי התנהלות ודרכים לסיוע ושיפור חייו של המטופל. חשוב מאוד שהמטופל יתרגל ויתמיד בטיפולים על מנת שיצליח לשפר את איכות חייו ככל הניתן. 

טיפים לבחירת מכון פיזיותרפיה בנשר

לבחירת מכון פיזיותרפיה בנשריש לקחת בחשבון מספר גורמים חשובים.

  • מכון פיזיותרפיה בנשר או בסביבה- אם אתם מתגוררים בנשר או סמוך אליה, ההמלצה שלנו היא לבחור במכון פיזיותרפיה בנשר. טיפולי פיזיותרפיה מצריכים התמדה ועל מנת שיהיה לכם קל להגיע ושהטיפול לא יהפוך לטרחה, מומלץ לבחור במכון פיזיותרפיה שסמוך לאזור מגוריכם. 
  • תחום ההתמחות- לא בכל מכון יש פיזיותרפיסט שמומחה לכל בעיה ולכל תחום. לכן, חשבו מאיזו בעיה אתה סובלים? אם יש לכם בעיה שדורשת תחום התמחות ספציפי, בחרו במכון שעובד בתחום ההתמחות שנוגע לבעיה שלכם. 
  • אביזרים- קיימים אביזרי עזר שונים שמסייעים לטיפולי פיזיותרפיה. בין האביזרים הללו נמצא כדורים, רצועות נמתחות, מיטות טיפול, גלילים ומגוון אביזרים אורתופדיים שונים. בחרו במכון פיזיותרפיה שברשותו ציוד מתאים. 
  • המלצות- אם אתם מכירים אדם שעבר טיפול פיזיותרפיה טוב ומכיר מכון פיזיותרפיה טוב, זה הפתרון הטוב ביותר מאשר שתחפשו בין מגוון מכונים. המלצות יכולות להיות מאדם קרוב או מאדם זר שהמליץ לכם. לדוגמא, קבוצות בפייסבוק הפכו לפלטפורמה מצוינת לשאול שאלות ולקבל המלצות. 
צרו איתנו קשר

אנחנו פה בשבילכם

גלית ברגר
גלית ברגר

פזיותרפיסטית מוסמכת (B.P.T) אשר עיקר המומחיות עוסקת בפגיעות בשרירים ובשלד, פגיעות ספורט וליקויי יציבה שאינה נכונה.

גלית ברנר, פיזיותרפיסטית מוסמכת ומאמנת כושר אישית, בוגרת בית ספר לפיזיותרפיה (B.P.T) – פקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב ובוגרת תואר ראשון בחינוך גופני וספורט.

מוסמכת כמאמנת כושר אישית ומוסמכת מטעם מכון וינגייט.