מכון פיזיותרפיה לטיפול ביד

צרו איתנו קשר

אנחנו פה בשבילכם

מכון פיזיותרפיה לטיפול בידפיזיותרפיה לטיפול בידיים היא סוג של פיזיותרפיה העוסקת בהפרעות הנגרמות מפציעה או מחלה הפוגעת בכפות הידיים, פרקי הידיים והאצבעות. בתוך כך, המטרה העיקרית של פיזיותרפיה לטיפול בידיים היא לסייע בשיקום התפקוד והתנועתיות בידיים ובאצבעות. הנה כמה דגשים ומידע חשוב לגבי מכון פיזיותרפיה לטיפול ביד, שיטות טיפול שונות ועוד.

ישנם סוגים רבים ושונים של טיפולים שניתן להשתמש בהם במהלך תהליך זה של פיזיותרפיה ליד, כולל: תרגילים, טיפול בחום, טיפול בעיסוי, טיפול בגירוי חשמלי, דיקור סיני ועוד. בהיבט זה, פיזיותרפיה היא מקצוע רפואי המתמקד בבריאותו של הפרט תוך הענקת טיפול למטרת שיקום גופני קצר או ארוך טווח.

אילו בעיות נפוצות בידיים יכולות לגרום לכאבים?

בעיות ידיים הן נושא שכיח עבור אנשים רבים, אבל יש חדשות טובות למי שנאבק בכאבי ידיים. חדשות אלו נקראות פיזיותרפיה, טיפול המוענק על ידי פיזיותרפיסטים מומחים לכאבי ידיים. לרוב, הגורמים השכיחים ביותר לכאבי ידיים הם תסמונת התעלה הקרפלית, פציעות מאמץ חוזרות ונשנות, סוכרת ועוד.

כפי שאנחנו רואים, כאבי ידיים הם בעיה שכיחה שיכולה להיגרם מגורמים רבים ושונים, כך שחשוב לקבל אבחנה מדויקת מאת הרופא שלכם או מאת הפיזיותרפיסט. בין אם מדובר בבעיה זו או אחרת, בעיות בידיים עלולות לגרום לכאב ואי נוחות. וכאשר אנשים חווים בעיות בידיים, הם עשויים להפגין סממנים כמו עקצוץ, חוסר תחושה, צריבה או תחושות של סיכות ומחטים באצבעות, בידיים או בפרקי הידיים. המשיכו לקרוא על מכון פיזיותרפיה לטיפול ביד ושיטות טיפול, כאן:

טיפולים נפוצים בהם משתמשים פיזיותרפיסטים

טיפול ידני הוא סוג של טיפול הכולל שימוש בידיים או באיברי גוף אחרים כדי לסייע בטיפול בפציעות ומחלות. זה כולל עיסוי, מתיחות מפרקים וטיפול בפעילות גופנית. בתוך כך, מכון פיזיותרפיה לטיפול ביד ישתמש בסוג של מניפולציה פיזית על הגוף של המטופל. סוג זה של טיפול כולל הזזת מפרקים דרך טווח התנועה שלהם כדי להקל על הכאב או להחזיר את התפקוד במפרק.  כמו כן, טיפול בפעילות גופנית חשוב גם הוא והוא כולל עבודה עם שרירים לשיפור כוח, סיבולת והתגברות על כאבים ומחלות שונות.

פיזיותרפיה לטיפול ביד היא הסוג הנפוץ ביותר של פיזיותרפיה. ידוע כי זו דרך בטוחה ויעילה לטפל באנשים עם פציעות בידיים. מטרת הפיזיותרפיה לטיפול ביד היא להפחית כאב, להגביר את התנועה ולשפר את התפקוד. לפיכך, פיזיותרפיה לטיפול ביד יכולה להיעשות על ידי פיזיותרפיסטים, מרפאים בעיסוק או עוזרי ריפוי בעיסוק.

באילו מצבים יכולה לטפל פיזיותרפיה בידבאילו מצבים יכולה לטפל פיזיותרפיה ביד?

פיזיותרפיה בידיים היא טיפול בידיים ובמבנים קשורים באמצעים פיזיים. זוהי התמחות רפואית המשתמשת במניפולציה ידנית, מתיחה וניוד מפרקים לטיפול בהפרעות שרירים ושלד של היד. בהיבט זה, ישנם סוגים רבים ושונים של טיפולי פיזיותרפיה בידיים שזמינים עבור מטופלים. בהיבט אחד, הטיפול ניתן לרוב לאנשים הסובלים מפציעה או מחלה הפוגעת בכפות הידיים והאצבעות. בהיבט שני, ישנם מצבים רבים שפיזיותרפיה בידיים יכולה לטפל בהם כגון תסמונת התעלה הקרפלית, מרפק טניס, דלקת גידים, דלקת פרקים, דלקת מפרקים ניוונית, דלקת מפרקים שגרונית ועוד רבים אחרים.

כמו כן, מכון פיזיותרפיה לטיפול ביד יקבל אליו גם מטופלים אשר נפגעו מנפילות, תאונות דרכים, שברו את ידיהם ועוד. ככל שהפציעה חמורה יותר, ייתכן שכך הטיפול יהיה יותר ארוך טווח. וזו הסיבה לכך שחשוב לקבל ולבנות את תוכנת הטיפול המתאימה ביותר למצבכם. בואו נדבר גם על כך, המשיכו לקרוא.

חשוב לבנות תוכנית טיפול פיזיותרפיה מותאמת אישית

פיזיותרפיה היא מקצוע רפואי המשתמש בטכניקות פיזיות לאבחון, טיפול ומניעה של הפרעות פיזיות שונות. כתוצאה מכך, פיזיותרפיסטים נדרשים לידע ברמה גבוהה בתחום. עם זאת, ישנם עדיין מקרים רבים בהם פיזיותרפיסטים אינם מסוגלים לספק את תוכנית הטיפול הטובה ביותר עבור המטופלים שלהם. וזאת, לעיתים בגלל שתוכניות טיפול אישיות אינן נבנות עבור המטופלים.

תוכנית טיפול פיזיותרפיה מותאמת מסייעת למטופל להחלים מהר יותר מהפציעה או מצבו. כמו כן, טיפול זה גם עוזר למטופלים להימנע מפציעות ומצבים חוזרים של בעיות שונות. בנוסף, עם השכיחות הגוברת של מחלות כרוניות, חשוב לבנות תוכנית טיפול פיזיותרפיה מותאמת אישית. בכל מכון פיזיותרפיה לטיפול ביד שבו תקבלו טיפול, יהיה חשוב לבנות את התוכנית בהתאם לסוג הבעיה שלכם, החומרה שלה, גיל המטופל, הרקע הבריאותי שלו וכו'.

כמה ארוך תהליך שיקום כף היד בעזרת פיזיותרפיה?

פיזיותרפיה היא כלי טיפולי מצוין לאנשים הסובלים מדלקת פרקים, תסמונת התעלה הקרפלית ומצבים נוספים המשפיעים על הידיים. טיפול זה יכול לעזור להקל על הכאב ולשפר את הניידות של היד ושורש כף היד. בחלק מהמקרים, לוקח מספר שבועות לרפא את כף היד לאחר הפיזיותרפיה, אך כל מטופל יעבור את התהליך בצורה שונה. מטבע הדברים, משך תהליך שיקום כף היד תלוי בחומרת הפציעות, גיל המטופל וגורמים נוספים.

בדרך כלל, פיזיותרפיה לשיקום כף היד מתחילה בסדרת תרגילים שמטרתם להחזיר את הכוח וטווח התנועה ביד. התרגילים יסייעו בחיזוק השרירים על מנת שיתמכו ברקמה הפגועה. לאחר תהליך זה, המטופלים יכולים להתחיל לעשות פעילויות הדורשות יותר כוח ושליטה. למשל, היכולת לאחוז בחוזקה באלמנטים שונים. כמו כן, התהליך מתחיל עם פיזיותרפיסט, אשר יעריך את הפציעה שלכם ויכין תוכנית טיפול מותאמת אישית לסוג הבעיה.

היתרונות של פיזיותרפיה על פני טיפולים אחרים בידיים

פיזיותרפיה היא אחד הטיפולים הפופולריים ביותר לכאבי ידיים ופציעות. בעוד שטיפול זה יכול לעזור עם מגוון רחב של בעיות כגון תסמונת התעלה הקרפלית, דלקת גידים, דלקת פרקים ופציעות ידיים אחרות, ניתן גם לשקם באופן מלא פעילות גוף במקרים רבים. היתרונות של פיזיותרפיה על פני טיפולי ידיים אחרים הם שניתן לעשות זאת בנוחות הבית, אין תופעות לוואי מהטיפול בד"כ, והוא יחסית זול במכונים פרטיים.

גם אם תחליטו לקבל טיפול אצל מכון פיזיותרפיה לטיפול ביד שעובד באופן פרטי, הטיפול עשוי יהיה להיות זול יותר מטיפולים אחרים. כמו כן, זהו טיפול לא פולשני שאינו מצריך ניתוח, שזהו יתרון עצום בפני עצמו. בהיבט זה, חשוב גם לדעת שפיזיותרפיה הוכחה כמפחיתה כאב ודלקת וכן משפרת את טווחי התנועה והכוח בידיים של המטופלים.

טיפים למציאת מכון פיזיותרפיה לטיפול ביד

לאנשים עם פציעות יד חשוב למצוא מכון פיזיותרפיה המתמחה בטיפול בכף היד. טיפ מאיתנו, שאלו חברים ובני משפחה שהתנסו עם פיזיותרפיסטים על החוויות שלהם. כמו כן, אם מדובר על מכון פיזיותרפיה לטיפול ביד שעובד באופן פרטי, בדקו את כל המידע באתר האינטרנט של המכון בו אתם מעוניינים.

כדי למצוא מכון פיזיותרפיה לטיפול בידיים, אתם צריכים לדעת מה אתם רוצים להשיג מהתוכנית הטיפולית ואיזה סוג של מיומנויות אתם רוצים ללמוד או לתקן, לשקם וכולי. לכן, רגע לפני שמחפשים מכון פיזיותרפיה לטיפול ביד צריך לקבל אבחון מדויק מאת הרופא שלכם. לאחר שאתם יודעים מה בדיוק הבעיה ביד שלכם, תוכלו למצוא מכון פיזיותרפיה לטיפול ביד שמתמחה בסוגי הבעיות שיש לכם. אם אתם סובלים מבעיות או כאבים בידיים, זכרו שיש טיפולים אפשריים להתמודדות עם בעיות אלו. אל תיכנעו לכאב.

צרו איתנו קשר

אנחנו פה בשבילכם

Picture of גלית ברגר
גלית ברגר

פזיותרפיסטית מוסמכת (B.P.T) אשר עיקר המומחיות עוסקת בפגיעות בשרירים ובשלד, פגיעות ספורט וליקויי יציבה שאינה נכונה.

גלית ברנר, פיזיותרפיסטית מוסמכת ומאמנת כושר אישית, בוגרת בית ספר לפיזיותרפיה (B.P.T) – פקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב ובוגרת תואר ראשון בחינוך גופני וספורט.

מוסמכת כמאמנת כושר אישית ומוסמכת מטעם מכון וינגייט.