פיזיותרפיה לאוסתיאוארתריטיס בברך

צרו איתנו קשר

אנחנו פה בשבילכם

פיזיותרפיה לאוסתיאוארתריטיס ברךאוסטיאוארתריטיס בברך הוא מצב הפועל לעתים להיראות כמו חרב פיפיות. שימוש יתר בברכיים עלול להחריף את המצב הבריאותי של הברך והמפרקים, אך ככל שאתם מניעים פחות את הברכיים, כך הן נחלשות יותר.

יש למצוא את האיזון של תנועת מפרקי הברכיים מספיק על מנת לשמור על חוזקן ובריאותן, ופיזיותרפיה מסייעת בכך.

במצב של אוסטיאוארתריטיס בברך, השרירים סביב הברך עשויים להיות חלשים, ומפרקי הברך עשויים להיות נוקשים. מצב זה מקשה על תפקוד במשימות היומיום, כגו הליכה או קימה מהמיטה.

יעילות פיזיותרפיה לאוסטיאוארתריטיס בברך

פיזיותרפיה יכולה לסייע בהפחתת הכאב, הנפיחות והקשיחות של אוסטיאוארתריטיס בברך, ומסייעת בשיפור תפקוד הברך. היא מסייעת אף בתנועות הליכה, כיפוף, כריעה, או ישיבה. מחקר שנערך בשנת 2000 מצא כי שילוב פיזיותרפיה ידנית ופעילות גופנית מפוקחת נושאת יתרונות לחולי אוסטיאוארתריטיס בברך, כך שניתן לעכב או למנוע את הצורך בניתוח.

שני הסוגים העיקריים של טיפולי פיזיותרפיה, פסיביים ואקטיביים, יכולים לסייע לטיפול באוסטיאוארתריטיס בברך ושיפור התפקוד. עם טיפולים פסיביים, הפיזיותרפיסט מבצע את רוב העבודה. אך עם טיפולים פעילים, אתם עושים את רוב העבודה, כגו תרגילים ביתיים.

טיפולי פיזיותרפיה פסיביים נפוצים

טיפולי פיזיותרפיה פסיביים נפוצים לאוסטיאוארתריטיס בברך כוללים:

הידרותרפיה

מכונה במקרים רבים גם טיפול מים. טיפול זה משתמש במים כדי להפחית את תסמיני ברך אוסטיאוארתריטיס. קיימים מספר יתרונות להידרותרפיה. לדוגמא, תוכלו לבצע תרגילים עדינים במים, אשר אינם מחריפים את בעיות המפרקים.

בנוסף, השהייה במים חמים יכולה לסייע בהקלת התנועה, כמו גם מסייעת להתמודדות עם כאבים ותסמינים אחרים של אוסטיאוארתריטיס בברך.

טיפול קר – באמצעות הפחתת זרימת הדם, טיפול קר יכול לסייע בהפחתת הנפיחות. לדוגמא, הפיזיותרפיסט עשוי להציב דחיסה קרה על מפרק הברך.

טיפול תרמי – מגביר את זרימת הדם כדי להפחית את הנוקשות במפרקי הברך ובשרירים המקיפים אותה. לדוגמא, הפיזיותרפיסט יכול למקם כרית חימום על מפרק הברך על מנת לקדם את זרימת הדם.

טיפולי פיזיותרפיה פעילים

טיפולי פיזיותרפיה פעילים לאוסטיאוארתריטיס בברך כוללים:

תרגילי חיזוק – הפיזיותרפיסט מלמד את המטופל תרגילים אותם ניתן לבצע בבית כדי לחזק את השרירים. עבודה על שרירי הרגל יכולה לסייע בחיזוק מפרקי הברך. חיזוק השרירים יכול לסייע בהפחתת כאבי אוסטיאוארתריטיס בברך.

תרגילי גמישות – היות וברך אוסטיאוארתריטיס מקשה במקרים רבים על התנועה, תרגילי גמישות חשובים ביותר. יש לבצע אותם באופן קבוע על מנת להגביר את טווח התנועה, להפוך את הברכיים לגמישות יותר, ולשחזר את התפקוד התקין של הברך.

שתי שיטות הטיפולים מסייעים להקלת הלחץ על הברך

הפיזיותרפיסט יוצר תכנית פיזיותרפיה מותאמת אישית, כזו שעשויה לכלול שילוב של טיפולים פסיביים ופעילים לאוסטיאוארתריטיס בברך.

יש להתייעץ עם הרופא לגבי תחילת תכנית פיזיותרפיה, כך שניתן יהיה להגביר את הפעילות היומיומית. ככל שמטפלים מוקדם יותר, כך משתפר המצב לטווח הארוך.

צרו איתנו קשר

אנחנו פה בשבילכם

Picture of גלית ברגר
גלית ברגר

פזיותרפיסטית מוסמכת (B.P.T) אשר עיקר המומחיות עוסקת בפגיעות בשרירים ובשלד, פגיעות ספורט וליקויי יציבה שאינה נכונה.

גלית ברנר, פיזיותרפיסטית מוסמכת ומאמנת כושר אישית, בוגרת בית ספר לפיזיותרפיה (B.P.T) – פקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב ובוגרת תואר ראשון בחינוך גופני וספורט.

מוסמכת כמאמנת כושר אישית ומוסמכת מטעם מכון וינגייט.