פיזיותרפיה לגב תחתון – טיפול יעיל ומדוייק להתמודדות מהירה עם כל כאב

צרו איתנו קשר

אנחנו פה בשבילכם

לא מעט אנשים כיום בוחרים בטיפולי פיזיותרפיה להתמודדות עם כאבי שרירים, שלד או עצבים. אם גם אתם מתמודדים עם כאבי גב, כאבי צוואר, כאבי פרקים, תחושת אי נוחות בביצוע שלל פעולות או אף סחרחורות של ממש בתדירות גבוהה, טיפולי פיזיותרפיה מקצועיים יוכלו לעזוב לכם להתגבר על כלל הבעיות הללו. בשורות הבאות נגע בכל מה שאתם חייבים להכיר אודות טיפולי פיזיותרפיה לגב תחתון בפרט וטיפולי פיזיותרפיה לכל חלקי הגוף בכלל. לרבות היכרות עם שיטת הטיפול, היכרות עם אנשי המקצוע וההכשרה שהם נדרשים בכדי להציע שירותי פיזיותרפיה לכל דורש, הסיבות השכיחות ביותר בגינן רבים כיום מגיעים לטיפולי פיזיותרפיה ועוד. כלל הנקודות הללו יוכלו לסייע לכם להחליט אם הטיפולים הללו מתאימים גם לכם. אז לפני שאתם ממהרים לפנות לכל הטיפולים הרפואיים הכוללים פרוצדורות, כדורים או שלל תרופות, חשוב שתכירו לעומק את האפשרות של טיפולי פיזיותרפיה.

הליך טיפול מקצועי למיגור בעיות וכאבים רבים!מבנה הכתף והכאבים האפשריים בה

לפני שנצלול לכל הפרטים החשובים אודות הליך טיפולי פיזיותרפיה להתמודדות עם שלל כאבים, חשוב להבהיר נקודה חשובה. אנשים רבים טועים לחשוב שטיפולי פיזיותרפיה הם טיפולים המיועדים בעיקר להקלה על כאבים. לא מעט אנשים בוחרים לוותר על טיפולי פיזיותרפיה לגב תחתון או לכל אזור אחר בגופם בטענה שהטיפולים הללו אינם פותרים את הבעיה אלא רק מקלים על הכאבים שנגרמים ממנה. לכן, כבר בפתיחת נדברים חשוב להדגיש ולומר כי טיפולי פיזיותרפיה הם טיפולים רפואיים לכל דבר ועניין. אנשים רבים שמגיעים לטיפולי פיזיותרפיה לגב תחתון, לצוואר, לפרקים או אף לסחרחורות מדווחים על שיפור ניכר ולעיתים אף על התגברות מלאה על הבעיה. אז לפני שאתם ממהרים לשלול את האפשרות של טיפולי פיזיותרפיה, חשוב שתמשיכו לקרוא את השורות הבאות.

הכירו את הפזיותרפיסט המקצועי

אנשי מקצוע המורשים להעניק טיפולי פיזיותרפיה לכל דורש הם אנשים שסיימו בהצלחה תואר אקדמי בתחום ואף עברו מספר שנות התמחות. ההכשרה הארוכה ושנות ההתמחות מבטיחים לכל מטופל שיבחר בטיפול פיזיותרפיה התמודדות מיטבית עם כל כאב. מטרת הטיפול היא להתמודד עם שלל כאבים באזורי השרירים, השלד ואף העצבים. לא מעט אנשים עם פציעות ספורט, לאחר תאונות דרכים או אף לאחר טראומות שונות מגיעים לטיפולי פיזיותרפיה מקצועיים ומקבלים שירות מיטבי להקלה מיידית. סדרת טיפולים מוכיחה את עצמה כיעילה להתמודדות עם מגוון רחב של כאבים בכל חלקי הגוף אשר מקורם בשריר, בשלד או בעצבים. מטפל מקצועי שעבר את כל הליך הכשרתו בהצלחה ידע להעניק לכם שירות מיטבי שיסייע לכם להתמודד עם כאבי גב, כאבי צוואר, כאבי ברכיים או מרפקים ואף סחרחורות תדירות של תופעת הורטיגו.

שלבי הטיפולפיזיותרפיה לרצפת האגן

מטפל מקצועי מכיר היטב את כל שלבי הטיפול החיוניים להצלחתו. בשורות הבאות נגע בשלבי הטיפול שחשוב שתכירו לפני שאתם בוחרים את הפיזיותרפיסט שלכם. הקפדה על שני שלבים פשוטים תבטיח לכם טיפול מדוייק ומיטבי להתמודדות מהירה עם הבעיה האישית שלכם.

שלבי הטיפול שאתם חייבים להכיר טרם תחילת הטיפול:

  • שלב א' – איפיון מדוייק של הבעיה

בשלב הראשון המטפל חייב לאבחן ולאפיין את הבעיה בגינה המטופל נדרש לעזרתו. כיום יש לא מעט פציעות שמקורן בשרירים, בשלד או בעצבים, כך שיש לא מעט מקרים המחייבים את המטפל לאפיין במדוייק את הבעיה. שלב זה של הגדרת הבעיה חייב להיעשות תוך הקפדה על דיוק מרבי, שכן כל המשך הטיפול בנוי על הגדרת הבעיה בשלב האיפיון. מטפלים רבים שמקלים ראש בשלב הראשון מתאימים תרגילים ותנועות על בסיס איפיון לא מדוייק, מה שמשפיע רבות על תוצאות הטיפול. לעומת זאת, מטפל מקצועי המעניק שירותי פיזיותרפיה לגב תחתון או לכל שאר חלקי הגוף, שמקפיד לאפיין נכון את מקור הבעיה, מתאים את התרגילים והתנועות בדיוק רב להתגברות על הכאב, מה שמוביל לתוצאות טובות הרבה יותר. מטפלים רבים נוטים לזרז את השלב הראשון בטענה שישנם רבים שמגיעים מידי יום עם אותם כאבים בדיוק, אך חשוב להדגיש כי לעיתים מקור כאבים זהים אינו זהה ומצריך איפיון מדוייק.

  • שלב ב' – התאמה אישית של תנועות ותרגילים יעודייםפיזיותרפיה לרצפת האגן גם בבית

לאחר השלמת שלב האיפיון, עוברים לשלב הבא – שלב התאמת התרגילים הטובים והמדוייקים ביותר להתמודדות עם הבעיה. חשוב להדגיש שישנם תרגילים רבים שיכולים לסייע להתמודדות עם כאבים בכל חלקי הגוף. מטרת המטפל היא לבחור את התרגיל המתאים ביותר לבעיה הממוקדת ולאדם הסובל ממנה. כפי שציינו מעלה, ישנם כאבים זהים שמקורם שונה, ולכן ישנם גם כאבים זהים המצריכים תרגילים שונים להתמודדות מלאה ומיטבית עם הבעיה. לאחר שלב האיפיון המטפל יערוך התאמה מדוייקת של התרגילים המתאימים ביותר למטופל לאור שני קווים מנחים מרכזיים. הראשון הוא פיתרון הבעיה או הכאב בדרך מהירה ביותר, והשני הוא פתרון הבעיה או הכאב תוך התאמת התרגילים ליכולותיו ולמצבו הבריאותי של המטופל. ישנם מטופלים שלא מסוגלים לבצע את כלל התרגילים מחמת גילם המבוגר או מצבם הבריאותי. במילים אחרות התאמת התרגילים נעשית תוך התחשבות הן בבעיה והן במטופל.

לאחר שהכרנו את שלבי הטיפול, חשוב שתכירו גם את הבעיות והכאבים השכיחים ביותר אצל פיזיותרפיסט מקצועי. ריכזנו עבורכם את כל הסיבות השכיחות ביותר בגינן אנשים רבים כיום מגיעים לטיפולי פיזיותרפיה לגב תחתון, לצוואר, לפרקים ולכל שאר אזורי הגוף.

הסיבות המרכזיות בגינן רבים כיום בוחרים בטיפולי פיזיותרפיה הן:

כאבים תדירים בכל אזורי הגב פיזיותרפיה לגב תחתון בפרט ולכל אזורי הגב בכלל שכיחה במיוחד. טיפולי פיזיותרפיה באופן פרטי יסייעו לכם להתגבר על כאבי גב תום זמן קצר. מרבית כאבי הגב נגרמים כתוצאה של בעיות שלד או שריר, מה שבטיפולים אלה ניתן לטפל ביעילות גבוהה.
כאבי צוואר המפריעים לתנועה מלאה תנועת הצוואר שלכם מוגבלת? ייתכן שטיפולי פיזיותרפיה יוכלו לעזור לכם. אנשים רבים מגיעים לטיפולי פיזיותרפיה באופן פרטי בטענה שהם סובלים מכאבי צוואר כרוניים. בדומה לכאבי גב, גם מרבית כאבי הצוואר מקורם בשריר או בשלד, מה שמאפשר לטיפולי הפיזיותרפיה להשיג תוצאות טובות במיוחד לסובלים מבעיות אלה.
כאבי ברכיים, מרפקים ושלל מפרקי הגוף מתמודדים עם כאבי פרקים? אנשים רבים מסתייעים בטיפולי פיזיותרפיה להתמודדות עם כאבי פרקים בכל חלקי גופם. כאבי ברכיים ומרפקים על פי רוב נובעים מבעיות שלד. אבחון נכון של הבעיה תוך התאמת תנועות מדוייקות יבטיחו למטופל שיפור ניכר בכאבי הברכיים או המרפקים. מתמודדים עם כאבים או הגבלת תנועה? טיפולי פיזיותרפיה מקצועיים יעזרו לכם להתגבר על הבעיה ביעילות מרבית ותוך זמן קצר.
כאבים באזור הלסת בעת פתיחה וסגירה של חלל הפה מתמודדים עם כאבים בעת סגירה ופתיחה של חלל הפה? פיזיותרפיסט מקצועי ידע לסייע לכם. לא מעט אנשים מגיעים לטיפולי פיזיותרפיה להתמודדות עם כאבים באזור הלסת. הלסת פועלת שעות ארוכות מידי שבוע, מה שלא אחת גורם לבעיות שחיקה. מתמודדים עם כאבים או אי נוחות בכל לעיסה? אל תהססו לפנות לפיזיותרפיסט מקצועי.
סחרחורות תדירות, ורטיגו סובלים מורטיגו? פיזיותרפיסט מקצועי הוא התשובה עבורכם. מעבר לכלל הבעיות הפיזיות שצויינו מעלה, חשוב לדעת שטיפולי פיזיותרפיה מסייעים גם לרבים המתמודדים עם סחרחורות תדירות. סובלים מתופעת הורטיגו ומתמודדים עם סחרחורות משמעותיות בתדירות גבוהה? בעזרת מגוון תרגילים פשוטים תוכלו להשיב לעצמכם את האיזון ולהתגבר על כל הסחרחורות שפוקדות אתכם באופן תדיר במהלך היום ופוגעות בשגרת יומכם.

הגב התחתון שלנו הוא עמוד הטווח של הגוף שלנו שנושא כמעט את כל משקל גופנו

בסופו של דבר, הגב התחתון הוא פחות או יותר הסבל שאמון על סחיבת כל משקל הגוף שלנו, לאורך כל שעות היום, ובכל פעולה פשוטה שאנחנו מבצעים. בכל פעולה כזו – הגב נושא את המשקל ואת הנטל הזה שנקרא הגוף שלנו. זו היא בדיוק הסיבה לכך שאנשים רבים צריכים לעבור בשלב כזה או אחר בחיים שלהם פיזיותרפיה לגב תחתון – בעקבות השחיקה הגדולה שהגב התחתון שלנו עובר. אצל אנשים רבים, במהלך החיים השחיקה של הגב התחתון תורגש בעצימות נמוכה או גבוהה, דבר שישפיע בצורה ישירה של התפקוד התקין של הגב התחתון שלנו. במקרים קלים, נרגיש כאב קל אשר עשוי לחלוף בתוך מספר קטן של ימים, אולם, במקרים חמורים יותר ההשפעה תהינה משמעותית וכזו שעשויה להשבית את הגב שלנו לפרק זמן מסוים.

פיזיותרפיה עד הבית למי שלא מעוניין לצאת מהבית לטובת הטיפול הפיזיותרפי

ישנם הרבה אנשים כיום שלא מעוניינים, או מנגד לא יכולים להגיע למכון הפיזיותרפי על מנת שיוכלו לעבור טיפול פיזיותרפיה לגב תחתון. בין אם מדובר על אנשים מבוגרים שכבר לא יכולים להתנייד בקלות מחוץ לבית שלהם, שמא מדובר על אנשים שלא מחזיקים בידם רישיון נהיגה – קיימות סיבות רבות שיכולות להוביל לכך שאדם יזדקק למעבר של טיפול פיזיותרפי בביתו. אז למעשה, מכוני פיזיותרפיה פרטיים וציבוריים מציעים כיום את האפשרות של מעבר טיפול פיזיותרפי בבית הלקוח, ללא שום צורך ממשי לצאת מהבית למכון הפיזיותרפי או לבית החולים בו הם מטופלים. במידה שאתם או אחד מהקרובים שלכם סובל מכאבי גב תחתון אשר משפיעות על התפקוד התקין שלו, כדאי לבדוק את האפשרות של מעבר של טיפול פיזיותרפי בבית.

לסיכום, אם אתם סובלים מכאבים כאלה או אחרים בגב התחתון, מומלץ מאוד שלא להזניח אותם, שכן כאבים אלה יכולים להעיד על מגוון של בעיות ופציעות. לכן, חשוב לאבחן את הבעיה ולנסות לטפל בה בעזרת פיזיותרפיה מתאימה

צרו איתנו קשר

אנחנו פה בשבילכם

Picture of גלית ברגר
גלית ברגר

פזיותרפיסטית מוסמכת (B.P.T) אשר עיקר המומחיות עוסקת בפגיעות בשרירים ובשלד, פגיעות ספורט וליקויי יציבה שאינה נכונה.

גלית ברנר, פיזיותרפיסטית מוסמכת ומאמנת כושר אישית, בוגרת בית ספר לפיזיותרפיה (B.P.T) – פקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב ובוגרת תואר ראשון בחינוך גופני וספורט.

מוסמכת כמאמנת כושר אישית ומוסמכת מטעם מכון וינגייט.