פיזיותרפיה לגב תחתון

צרו איתנו קשר

אנחנו פה בשבילכם

פיזיותרפיה לגב תחתוןפיזיותרפיה של גב תחתון היא סוג של טיפול המסייע בהפחתת כאבים, אי נוחות ואף אחוזי נכות מסוימים בגב תחתון. הנה כל מה שרציתם לדעת על פיזיותרפיה לגב תחתון, סוגים שונים של טיפולים, המלצות ודיס-המלצות, המשיכו לקרוא.

ניתן להשתמש בפיזיותרפיה של גב תחתון לטיפול בכאבי גב תחתון חריפים או כרוניים. בין היתר, טיפולים אלו כוללים תרגילים ומתיחות ספציפיות שנועדו להקל על הלחץ על עמוד השדרה ולעזור בתהליך הריפוי. כמו כן, פיזיותרפיה על סוגיה משמשת גם לטיפולים בבעיות שיווי משקל, בעיות שלד, ברכיים, כתפיים, שכמות ועוד.

מה צריך לדעת על פיזיותרפיה לגב התחתון?

פיזיותרפיה של גב תחתון היא טיפול בכאבים קלים עד קשים. זה כולל תרגילי פיזיותרפיה, פעילות גופנית ותרופות בחלק מהמקרים. בתוך כך, מכיוון שיש סוגי טיפולים שונים, חשוב להבין את הגורמים הבסיסיים לכאבי גב תחתון ולאחר מכן לבחור באפשרות הטיפול הטובה ביותר. בהיבט זה, כאבי גב תחתון נגרמים בדרך כלל ממספר גורמים. אפשר לדבר למשל על מתיחה או פגיעה בשרירים או בקבוצת שרירים מסוימת. פגיעה זאת יכולה לגרום לדלקת ולפגיעה בחוט השדרה או בשורשי העצבים.

כמו כן, יכולה להיגרם פגיעה של שרירים תפוסים אשר דוחסים עצבים על עמוד השדרה הגורמים לכאב וחוסר תחושה בגפיים (נמלול אפשרי גם כן). בין אם הבעיה היא כזאת או אחרת, פיזיותרפיה בגב התחתון יכולה להיעשות במגוון דרכים, כולל עיסוי, דיקור וטיפול כירופרקטי. לכל שיטה יש את היתרונות והחסרונות שלה, לכן חשוב לדעת מהן האפשרויות לפני שמחליטים באיזה סוג טיפול לבחור. המשיכו לקרוא, פיזיותרפיה לגב תחתון ומידע נוסף בשורות הבאות.

להחזיר את הניידות לאחר פציעה או ניתוח

פיזיותרפיה של גב תחתון היא אחד הטיפולים הנפוצים ביותר לכאבי גב תחתון. זה יכול לעזור להקל על הכאב ולהחזיר את הניידות בחולים שסבלו מפציעה או ניתוח. חשוב לדעת, כאבי גב תחתון הם מצב שכיח המשפיע על אנשים רבים. אלו יכולים להיגרם ממספר גורמים כולל יציבה לקויה, הרמת חפצים כבדים, או אפילו הריון.

כאבי גב תחתון הם מצב שכיח המשפיע על אנשים מכל הגילאים ומשני המינים. כאבי גב תחתון יכולים להיגרם מגורמים רבים כמו הרמה, פיתול, כיפוף, או אפילו הישארות באותה תנוחה זמן רב מדי. למשל, במקרים בהם אנשים יושבים שעות ארוכות מול המחשב בעבודה, נוהגים במשאית למרחקים ארוכים ועוד. מה עוד חשוב לדעת לגבי פיזיותרפיה לגב תחתון?

טיפולי פיזיותרפיה שונים שצריך להכיר

בפיזיותרפיה של גב תחתון, המטפל ישתמש בטכניקות ידניות לתמרן רקמות רכות על מנת להקל על הכאב ולהחזיר את הניידות באזור הפגוע. טיפול זה יכול לכלול מניפולציה של שרירים, מפרקים, גידים ורצועות. כמו כן, ניתן לעשות פיזיותרפיה בגב התחתון עם או בלי תרופות. בנוסף, ניתן לשלב את הטיפול גם עם צורות טיפול אחרות כמו טיפול כירופרקטי או טיפול בעיסוי.

יש הרבה טיפולי פיזיותרפיה שצריך להכיר. טיפולים אלו כוללים טיפול בעיסוי, הידרותרפיה, דיקור סיני, טיפול כירופרקטי, אוסטאופתיה, טיפולי נוירו-פידבק ועוד. בתוך כך, טיפולי פיזיותרפיה נהוגים ליישם בתחומים רבים כגון רפואת ספורט, ריפוי בעיסוק, רפואת ילדים, גריאטריה, אורתופדיה ושיקום. כמה מילים על הידרותרפיה וההקשר של פיזיותרפיה לגב תחתון:

הידרותרפיה עבור בעיית כאבים בגב התחתוןהידרותרפיה עבור בעיית כאבים בגב התחתון

הידרותרפיה היא סוג של טיפול הכולל שימוש במים לביצוע פעילויות שונות, כאשר שיטה זו מאפשרת לנסות לטפל במצבים בריאותיים שונים כמו דלקת פרקים וכאבי שרירים. חשוב לציין שהידרותרפיה לא תעזור בכל המקרים לכאבי גב תחתון. ישנם מקרים שבהם הידרותרפיה עלולה להחמיר את המצב או לספק הקלה זמנית, בזמן שנדרשים טיפולים אחרים.

אם מבצעים את הטיפול נכון, ואם הידרותרפיה מתאימה לסוג הבעיה של המטופל, ישנם מספר יתרונות שהידרותרפיה יכולה להציע לאנשים עם כאבי גב תחתון. טיפול זה עוזר להפחית כאב, לשפר את הניידות, ואפילו להגביר את כוח השרירים. היתרונות של הידרותרפיה אינם מוגבלים רק לאלה הסובלים מכאבי גב תחתון. טיפול זה יכול לשמש גם כדרך למנוע או לטפל בדלקת פרקים ומצבים קשורים אחרים כגון אוסטאופורוזיס.

מדוע חשוב לטפל בכאבים בגב התחתון?

כאבי גב תחתון הם בעיה שכיחה הפוגעת במיליוני אנשים מדי שנה. זה יכול להיגרם ממספר גורמים כולל גיל, השמנת יתר והריון. בתוך כך, כאבי גב תחתון עלולים להוביל למספר סיבוכים כולל ירידה בתנועתיות וסיכון לנפילות. בארצות הברית לבדה, ישנם למעלה מ-100 מיליון מקרים של כאבי גב תחתון בשנה. בישראל אמנם המספרים שונים כי אנחנו עם קטן יותר, אבל אנשים רבים סובלים מבעיות אלו גם בארץ.

חשוב לדעת, כי טיפול מוקדם בכאבי גב תחתון יכול למנוע סיבוכים להתעורר בעתיד ולמנוע סיכונים בריאותיים ארוכי טווח. ומטבע הדברים, כאבי גב תחתון הם מצב שכיח שיכול להשפיע באופן משמעותי על איכות החיים של המטופלים. חשוב לטפל בכאבי גב תחתון מכיוון שהם עלולים להוביל להתכווצויות שרירים, הגורמות למספר תסמינים. תסמינים אלה כוללים חוסר תחושה, עקצוץ ותחושות צריבה, בעיות ניוד ותנועה ועוד. מה עוד לגבי פיזיותרפיה לגב תחתון? בואו נדבר על פעילות גופנית.

עד כמה פעילות גופנית קשורה לטיפול בכאבי גב תחתון?

אם מדברים על פיזיותרפיה לגב תחתון, חשוב לדבר גם על פעילות גופנית. כפי שכבר הבנו, כאבי גב תחתון הם אחת הבעיות הנפוצות ביותר איתם מתמודדים אנשים. זה יכול להיגרם ממגוון סיבות כולל תאונה, פציעה או בעיות כרוניות כמו דלקת פרקים. על פי דעתם של רוב הפיזיותרפיסטים והרופאים, פעילות גופנית היא אחד הטיפולים המומלצים ביותר לכאבי גב תחתון. עם זאת, זה לא תמיד יעיל בטיפול במצב זה. על מנת לקבל תוצאות טובות יותר מפעילות גופנית, יש לעשות זאת בשילוב עם טיפולים אחרים כגון פיזיותרפיה ותרופות.

פעילות גופנית הוכחה כמסייעת לכאבי גב תחתון במספר דרכים, כולל הפחתת דלקת, שיפור זרימת הדם, הקלה על מתח שרירים, שיפור היציבה ועוד. במובן זה, פעילות גופנית משפרת את הניידות ומפחיתה את הסיכון לפציעה חוזרת. זאת, מכיוון שהיא עוזרת לחזק את השרירים בליבה שלהם, מה שמונע מכאבי גב תחתון להחמיר. אבל בסופו של דבר, היתרונות של פעילות גופנית יהיו טובים רק כמו המחויבות שלכם אליה. אם אתם לא מתאמנים באופן עקבי ותחת פיקוח של פיזיותרפיסט, לא תמיד תראו תוצאות משגרת האימון שלכם.

טיפים למציאת פיזיותרפיסט מומחה לכאבי גב תחתון

ישנן דרכים רבות למצוא פיזיותרפיסט המתמחה בכאבי גב תחתון. אתם יכולים לבקש המלצות מחברים, בני משפחה או עמיתים לעבודה. ניתן גם לחפש באינטרנט פיזיותרפיסט המתמחה בכאבי גב תחתון, במיוחד אם אתם מתכננים ללכת למרפאה פרטית. במקרה זה, יהיה חשוב גם לבדוק את הביקורות והדירוגים באינטרנט על אותן מרפאות פיזיותרפיה פרטיות לכאבי גב תחתון.

לפיזיותרפיסטים המתמחים בכאבי גב תחתון יהיה ידע נרחב על הכאבים באזור והגורמים לו. הם גם יידעו להשתמש בשיטות טיפול שונות, כמו עיסוי והתאמת תרגילים או פעילות גופנית. ישנן דרכים רבות שבהן תוכל למצוא פיזיותרפיסט המתמחה בכאבי גב תחתון, אבל הכי חשוב שתהיו קשובים לגוף שלכם. אם תעשו זאת, תוכלו להבטיח את יעילות הטיפול שלכם.

צרו איתנו קשר

אנחנו פה בשבילכם

גלית ברגר
גלית ברגר

פזיותרפיסטית מוסמכת (B.P.T) אשר עיקר המומחיות עוסקת בפגיעות בשרירים ובשלד, פגיעות ספורט וליקויי יציבה שאינה נכונה.

גלית ברנר, פיזיותרפיסטית מוסמכת ומאמנת כושר אישית, בוגרת בית ספר לפיזיותרפיה (B.P.T) – פקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב ובוגרת תואר ראשון בחינוך גופני וספורט.

מוסמכת כמאמנת כושר אישית ומוסמכת מטעם מכון וינגייט.