ציוד ספורט שיכול לסייע במניעת פציעות ריצה

צרו איתנו קשר

אנחנו פה בשבילכם

ריצה היא בהחלט פעילות חשובה ובעבור רבים גם מהנה למדי. אך כאשר לא פעם, לאחר אימוני ריצה או תחרות כמו מרתון, טריאתלון או איירון מן, אנו עשויים לחוש כאבים עזים באזורים שונים בגוף. פציעות ריצה הן דבר שכיח למדי אך כדאי לדעת כי יש ציוד ספורט שיכול לסייע בהתאוששות מהירה של הגוף ובשמירה על תפקוד השרירים במהלך הריצה ובסיומה.

אילו פציעות ספורט הן הנפוצות ביותר?

ניתן לומר שמבין פציעות הספורט השונות, ישנן פציעות אשר נוטות לחזור על עצמן בתדירות גבוהה יותר. הפציעה הראשונה היא דלקת בגיד אכילס, אשר מופיע באזור התחתון של השוק. פציעה זו יכולה לגרום לכאבים עזים וגם הגבלה בתנועת הרגל.

הפציעה השניה אשר גם היא נפוצה למדי בקרב הרצים היא תסומנת הברך הרץ אשר עשויה להיגרם בעקבות ריצה שמתבצעת על גבי משטחים שאינם שטוחים. אם אתם סובלים מכאבים בברך, ההמלצה שלנו היא להיעזר בפיזיותרפיסט או לחילופין להגיע לביקור אצל אורתופד מקצועי. 

ישנן פציעות נוספות החל מדלקת במחתלת כף הרגל ובקשת כף הרגל וגם כאבים חזקים בקדמת השוק – פציעה אשר נגרמת מריצה על משטחים קשיחים.

מה עושים כאשר יש פציעת ספורט?

החדשות הטובות הן שיש לא מעט מה לעשות כאשר חווים פציעת ספורט. ראשית כל, מומלץ להקפיד על מנוחה ולעיתים המשמעות היא שיש לוותר על אימונים או לכל הפחות להפחית בתדירות הריצות עד שהפציעה תחלוף. שנית, מומלץ לברר אודות טיפולי פיזיותרפיה מאחר וטיפולים אלו מסייעים בהגדלת טווח התנועה של הגוף ועוזרים ביצירת איזון וחלוקה נכונה בין השרירים בגוף.

כיצד ניתן למנוע את פציעות הספורט השונות?

יש מספר דרכים שבהן נוכל למנוע את פציעות הספורט, כאשר אחת הדרכים הטובות ביותר היא גיוון. יש לנסות ולגוון באימונים, החל מזמני הריצה ועד לסוג המשטח שעליו רצים. בנוסף, כדאי להיעזר בגורם מקצועי לצורך בניית תוכנית אימונים וריצה אשר מתאימה ליכולות שלכם, תוך הצבת יעדים ברורים ומספריים. 

עוד חשוב לציין כי במידה ואתם מרגישים בכאבים עזים במהלך הריצה, אל תחשבו פעמיים ועצרו את האימון, תנו לגוף את הזמן הדרוש לו על מנת להתאושש מהפעולה ושחררו את השרירים בתום האימון באמצעות מתיחות, מקלחת וכמובן שינה טובה. דבר נוסף שיכול לסייע מאוד במניעת פציעות ספורט הוא ציוד ספורט איכותי ועל כך נרחיב בפסקה הבאה.

ציוד ספורט שמסייע במניעת פציעות ריצה

מלבד כל הטיפים המעולים שהוזכרו קודם לכן, חשוב לציין כי גם הציוד עצמו שאותו אתם רוכשים, יכול להיות פקטור משמעותי במניעת הפציעות. מלבד בגד ספורט איכותי ונוח, נרצה לרכוש גם כפכפי התאוששות, טייץ לריצה, גרבי ריצה מומלצות ונעלי ריצה טובות ואיכותיות עם בולמי זעזועים שיקלו עלינו בכל צעד וצעד.

צרו איתנו קשר

אנחנו פה בשבילכם

Picture of גלית ברגר
גלית ברגר

פזיותרפיסטית מוסמכת (B.P.T) אשר עיקר המומחיות עוסקת בפגיעות בשרירים ובשלד, פגיעות ספורט וליקויי יציבה שאינה נכונה.

גלית ברנר, פיזיותרפיסטית מוסמכת ומאמנת כושר אישית, בוגרת בית ספר לפיזיותרפיה (B.P.T) – פקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב ובוגרת תואר ראשון בחינוך גופני וספורט.

מוסמכת כמאמנת כושר אישית ומוסמכת מטעם מכון וינגייט.