ציוד רפואי לשימוש ביתי לסובלים מכאבים

צרו איתנו קשר

אנחנו פה בשבילכם

פיזיותרפיה היא שיטה טיפולית עמוסת יתרונות, שבכוחה להציע פתרונות לשורה ארוכה של מצבים בריאותיים וגופניים. חלק מרכזי מתורת הפיזיותרפיה כולל התמודדות עם כאבים בדרגות עוצמה שונות, שעלולים להופיע בכל אזור, איבר או מערכת של הגוף. תכנית פיזותרפיה מותאמת אישית, המועברת על ידי איש מקצוע, יכולה לחולל פלאים בגוף ובנפש גם יחד.

אבל מה כאשר רוצים להמשיך את הטיפולים גם בבית? כיצד ניתן להפחית את הכאבים בין טיפולי הפיזיותרפיה? השאלות האלה נשאלות על ידי רבים. החדשות הטובות הן שבשנים האחרונות, גדל משמעותית מספר התשובות אליהן. ציוד רפואי מגוון לסובלים מכאבים נכנס לשדה המשחק ושינה את חוקיו לחלוטין.

מכשירים לשימוש ביתי

כשמדברים על הפחתת כאבים, רבים מעלים לנגד עיניהם באופן כמעט אוטומטי את התרופות ומשככי הכאבים למיניהם. הכול טוב ויפה, אלא שלפתרונות אלה יש תופעות לוואי שונות וגם סיבוכים אפשריים בעת שימוש ממושך. חלק משמעותי מהמכשור המיועד להפחית כאבים בגוף כולל תופעות לוואי מינימליות, או אפילו אינו כרוך כלל בתופעות לוואי.

זה מתחיל עם מכשירי ה – TENS, הנחשבים כיום בעיני רבים לציוד הפופולארי ביותר להפחתת כאבים. המדובר במכשירים – שיכולים בהחלט להיות קומקפטיים וניידים – אשר מתבססים על מתח חשמלי בזרם נמוך כדי לבצע גירוי עצבי ולהפחית בדרך זו את הכאבים. המכשיר למעשה "חוסם" את שדרי הכאב המועברים למוח, תורם להרגעת האזור ומשפר את התחושה הכללית.

חשוב לא להתבלבל עם מכשיר ה-EMS, הפועל אף הוא על משלוח זרמים חשמליים, אך למטרה שונה של פיתוח וחיזוק השרירים. עם זאת ניתן למצוא כיום מכשירי TENS ו-EMS משולבים, שיכולים לכן להפחית כאבים ולעבוד על הגוף בו זמנית.

מכשיר משמעותי נוסף מכניס לתמונה את הלייזר, המהווה חלק לגיטימי בטיפולים רבים הנערכים בשדה המשחק הרפואי. עד לפני כמה שנים היו טיפולי הלייזר נחלתם של המכונים המקצועיים בלבד, אך התפתחות הטכנולוגיה הגדילה את האפשרויות גם במישור הביתי.

כיום תוכלו למצוא מכשירי לייזר לשימוש ביתי, השולחים קרני לייזר בעוצמה פחותה ביחס למכשירים המקצועיים במכונים הייעודיים. בכוחם של מכשירי הלייזר הביתיים עם זאת להפחית את כאבי הגוף. קרני הלייזר מסייעות להאצה של מנגנוני הריפוי הטבעיים של הגוף, להמרצה של מחזור הדם ולחיזוק הקשרים בין התאים. הטיפול אינו נחשב לפולשני ולא כולל תופעות לוואי.

ציוד לכאב נקודתי

נקודה חשובה נוספת שיש להדגיש היא שלכל כאב או בעיה יש את המאפיינים שלהם, שיכולים להשפיע על הציוד המשמש להקלה על הכאב. כך למשל כאבים אורתופדיים יכולים להיות מופחתים באמצעות עזרים שונים, דוגמת חגורת גב או בטן (מוצרים שגם מפחיתים עומסים ובכך עשויים לגעת ביסודות הבעיה הרפואית). רבים מסוגי הכאבים אפשר להפחית באמצעות חימום נקודתי של האזור הפגוע, כשגם כאן יש ציוד ייעודי הכולל כריות או מדבקות לדוגמא.

טיפול בתסמינים, לא בשורש הבעיה

חשוב להדגיש כי המכשירים שהוזכרו מעלה לא מיועדים להתמודד עם שורש הבעיות, להבדיל מטיפולי הפיזיותרפיה. ניתן להשתמש בהם כדי להפחית את דרגת הכאב (טיפול סימפטומטי), אבל לא על מנת לגעת בשורש הבעיה ולפתור אותה. במובן הזה אפשר להתבונן במכשיר הטנס כמעין פתרון משלים לטיפולי הפיזיותרפיה, ולא כפתרון שצריך לבוא על חשבונם.

בחירה מקובלת בהמשך לכך היא להשתמש בו במקרים של כאבים עזים במיוחד, שטיפולי הפיזיותרפיה ואחרים לא מפחיתים אותם בצורה מספקת. בכל מקרה חשוב לאבחן את מצב הגוף בצורה מקיפה כבר בנקודת ההתחלה ולעקוב אחר קצת ההתקדמות של הטיפול ומאפייני התסמינים מהם סובלים.

צרו איתנו קשר

אנחנו פה בשבילכם

Picture of גלית ברגר
גלית ברגר

פזיותרפיסטית מוסמכת (B.P.T) אשר עיקר המומחיות עוסקת בפגיעות בשרירים ובשלד, פגיעות ספורט וליקויי יציבה שאינה נכונה.

גלית ברנר, פיזיותרפיסטית מוסמכת ומאמנת כושר אישית, בוגרת בית ספר לפיזיותרפיה (B.P.T) – פקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב ובוגרת תואר ראשון בחינוך גופני וספורט.

מוסמכת כמאמנת כושר אישית ומוסמכת מטעם מכון וינגייט.