חיזוק רצפת אגן: מה קורה לנשים אחרי לידה ולמה הן צריכות לחזק את רצפת האגן?

צרו איתנו קשר

אנחנו פה בשבילכם

הריונות ולידות גורמים לשינויים רבים בגוף האישה, ואחד האיזורים שהכי נפגעים כתוצאה מכך הוא רצפת האגן. במהלך ההיריון, העובר גדל ומתפתח, וכתוצאה מכך לוחץ על רצפת האגן, שהיא למעשה קבוצת שרירים שתומכת באיברי האגן, וכוללת את שלפוחית השתן, הרחם והמעיים. הלחץ שנוצר במהלך ההריון, יחד עם השינויים ההורמונליים שמתרחשים בגוף, גורמים להיחלשות שרירי רצפת האגן וכתוצאה מכך, גם לבריחת שתן.

אישה כושר

לכן, ההמלצה היא לבצע תרגילים על קבוצת השרירים הזו, מיד לאחר הלידה, ורק לאחר שהתקבל אישור מרופא. כדי לחזק את רצפת האגן, יש כמה תרגילים שתוכלי לבצע: 

התחילי בתרגילים פשוטים שתוכלי לבצע בעצמך לחיזוק רצפת האגן. תוכלי למצא שפע של תרגילים כאלה ביוטיוב, בקורסים ייעודים ואפילו הרופא שלך יוכל להנחות אותך לגבי תרגילים ספציפיים שיוכלו לעזור.

בנוסף, תוכלי גם לפנות לפיזותרפיה ייעודית עבור רצפת האגן. זו פעילות מומלצת לכל אישה אחרי לידה, במהלכה תבנה לך תוכנית תרגול אישית ומותאמת למצבך.

אפשרות נוספת היא להעזר במכשור ביופידבק, שיעזור לך ללמוד לכווץ את שרירי רצפת האגן בצורה יעילה יותר.

ועדיין, עד שתראי שינוי, אין סיבה שתסבלי מבריחת שתן. מדובר בתופעה מטרידה, אבל היא בהחלט שכיחה וניתנת לטיפול. אל תתני לה לגרום לך לתחושת אי נוחות, בושה או פגיעה בבטחון העצמי שלך ואל תתני לה למנוע ממך השתתפות בפעילויות חברתיות. מדובר בתופעה טבעית שיש לה פתרונות מידיים.

עם פדים לבריחת שתן תוכלי לחזור מיד לחיים החברתיים שהיו לך קודם, בזמן שאת מתרגלת ומשפרת את שרירי רצפת האגן. מטרתם של הפדים היא לספוג ולמנוע ריחות של שתן והם זמינים במגוון סוגים, גדלים ודרגות ספיגה שונות. 

ישנם פדים דקים לדליפות קלות של המותג בריז, פדים בינוניים שיתאימו ליציאות מהבית ולפעילות גופנית, ופדים עבים שנועדו ללילה או למקרים של דליפות כבדות יותר. תוכלי למצא גם פדים עם כנפיים לאחיזה יציבה יותר או בכלל ללכת על תחתונים סופגים שמגיעים עם שכבת ספיגה וניתן ללבוש אותם ממש כמו תחתון רגיל. 

אנחנו ממליצים לך לנסות מגוון של פדים לבריחת שתן, עד שתמצאי את זה שהכי מתאים לך ועונה בצורה הטובה ביותר על צרכייך. בנוסף, כדאי להחליף את הפד כל כמה שעות כדי למנוע גירוי וריחות לא נעימים. ובמידת הצורך, מרחי קרם לחות להרגעה של העור.

אין בושה בפדים לבריחת שתן. הם בסך הכל פתרון זמני שנועד להעניק לך חופש בזמן שאת מחזקת את שרירי האגן שלך.

צרו איתנו קשר

אנחנו פה בשבילכם

Picture of גלית ברגר
גלית ברגר

פזיותרפיסטית מוסמכת (B.P.T) אשר עיקר המומחיות עוסקת בפגיעות בשרירים ובשלד, פגיעות ספורט וליקויי יציבה שאינה נכונה.

גלית ברנר, פיזיותרפיסטית מוסמכת ומאמנת כושר אישית, בוגרת בית ספר לפיזיותרפיה (B.P.T) – פקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב ובוגרת תואר ראשון בחינוך גופני וספורט.

מוסמכת כמאמנת כושר אישית ומוסמכת מטעם מכון וינגייט.