כל מה שחשוב לדעת לאחר פציעה

צרו איתנו קשר

אנחנו פה בשבילכם

לא פעם, אנחנו נאלצים להתמודד עם פציעות שונות בגוף. הן יכולות להיווצר כתוצאה מעומס פעילות גופנית, תנועה לא נכונה של הגוף, חימום או שחרור לא נכון אחרי אימון (או היעדר פעולות אלו), חבלה וכן מסיבות אחרות. פציעות נגרמות באזורים שונים, החל מאזור הכתפיים, צוואר וגב, ידיים, מפשעה, רגליים, קרסוליים וכפות רגליים. כל פציעה, בכל אזור, יכולה להשבית אותנו למשך זמן מה.

עלינו לדעת כיצד להתייחס לפציעות וכיצד להתנהל איתן. כמובן שעלינו להתנהל מול כל פציעה בצורה שונה, בהתאם למיקום, מאפיינים וחומרת המצב. יחד עם זאת, חשוב להבהיר שיש לנו דרכים וכלים כיצד להתמודד עם הפציעות ולחזור אל שגרת החיים, כולל שגרת אימונים ופעילויות גופניות שאנו רגילים לעשות.

לפני שנסביר איך מתייחסים לפציעות וכן מה החשיבות של פיזיותרפיה בתהליך השיקום, יש להדגיש, החשש מפציעה לא אמור למנוע מאיתנו לבצע פעילות גופנית. להיפך, גם מי שאיננו מבצע פעילות גופנית עלולה למצוא את עצמו בסיכון לפציעה ולעיתים אף יותר ממי שכן עוסק בפעילות גופנית, מאחר והגוף שלו איננו חזק מספיק, גמיש וכל תנועה עלולה לייצר כאבים ופציעות שונות. לכן, גם אם פעילויות גופניות יוצרות לכאורה פציעות,בין האופציה לבצע אותן או להימנע מהן, עדיף לבצע ולהשקיע כמה שיותר בעבודה על הגוף.

 

מה עלינו לעשות אחרי שנפצעים?

תחילה, עלינו לעצור כל פעילות גופנית שאנחנו עושים ולהימנע מכך במשך כמה ימים עד שנבין מה מצבנו ולאן אנחנו הולכים מכאן. ייתכן שזו פציעה קלה שתעבור תוך ימים ספורים, אך ייתכן שזה גם משהו רציני יותר.

לאחר מכן, עלינו לפנות למומחה שיאבחן את המצב. מאוד ייתכן שאם הפציעה קלה מאוד, אנחנו יכולים להסתפק בטיפול שגרתי בבית, בין אם זה באמצעות משחות, בין אם זה באמצעות קומפרסורים, ובין אם זה באמצעות תרגילים שונים, אך לשם אנחנו צריכים לפנות לאיש מקצוע שינחה אותנו. חשוב שאנחנו לא נעשה זאת לבדנו.

הליך השיקום חייב לכלול מנוחה, על מנת לתת לגוף לרפא את עצמו, הוא חייב לכלול שינה טובה בלילה, תזונה נכונה, ואם יש צורך אז גם להשתמש בלבוש והנעלה מתאימים (אם נניח מדובר בפציעה בכף הרגל, אז מוטב לא לנעול נעליים לא נוחות אשר עלולות לייצר לחץ מיותר על המקום).

 

איך פיזיותרפיה נכנסת לתמונה?

אחד החלקים החשובים ביותר בהליך טיפול ושיקום מפציעה הוא טיפול פיזיותרפיה. אם אנחנו חווים פציעה, והיא משפיעה על יכולת התנועה של האזור אזי שפיזיותרפיסט יכול לעזור לנו, הן על ידי טיפול באמצעים שונים, על פי מצבנו והן על ידי תרגילים מסוגים שונים.

חשוב לומר, במסגרת הטיפול נבצע תרגילים אצלו בקליניקה, כשהוא מנחה ומלווה אותנו, אך הוא גם ינחה אותנו כיצד לבצע תרגילים מסוימים בבית. נצטרך לחזור עליהם שוב ושוב, בשביל שנוכל להחזיר את התנועה לאזור ולהתגבר על הפציעה.

 

צרו איתנו קשר

אנחנו פה בשבילכם

Picture of גלית ברגר
גלית ברגר

פזיותרפיסטית מוסמכת (B.P.T) אשר עיקר המומחיות עוסקת בפגיעות בשרירים ובשלד, פגיעות ספורט וליקויי יציבה שאינה נכונה.

גלית ברנר, פיזיותרפיסטית מוסמכת ומאמנת כושר אישית, בוגרת בית ספר לפיזיותרפיה (B.P.T) – פקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב ובוגרת תואר ראשון בחינוך גופני וספורט.

מוסמכת כמאמנת כושר אישית ומוסמכת מטעם מכון וינגייט.