עולם שלם בכפות רגלנו; הכל על רפלקסולוגיה

צרו איתנו קשר

אנחנו פה בשבילכם

אין כמו לפנק את עצמנו בשעה של מנוחה והירגעות, להעניק לעצמנו מתנה שיש בה לא רק מן השלווה, אלא גם כזו שיש לה יתרונות ממשיים עבורנו. ומה יותר טוב מעיסוי מרגיע לגוף והנפש, ואם אפשר, גם כזה שמעניק לנו הרבה מעבר. רפלקסולוגיה למשל נודעת בכל העולם ובעיקר בקרב הישראלים, כאחד הטיפולים המומלצים ביותר לכל אדם.

הסיבה לכך היא שכף הרגל שלנו, משקפת את כל האזורים השונים בגוף. כך, כל לחיצה ומתיחה, משפיעה על איבר בגוף הזקוק לאיזון ברמה כזו או אחרת. כלומר ניתן לומר שהרפלקסולוגיה אינה מומלצת רק לאחר יום הליכה ארוך, אלא כטיפול שגרתי להעלאת איכות החיים.

 

רפלקסולוגיה – יתרונות רבים לה

  • טיפול שמעודד הרפיה – רפלקסולוגיה יוצרת מצב של שלווה והרפיה בגוף ובנפש. שינוי זה תורם לירידת מתח, הפגת מתחים וכניסה למצב נינוח הרבה יותר לאורך זמן.
  • גירוי מערכת העצבים – לחיצות נכונות 'פותחות' יותר את מערכת העצבים, מה שתורם באופן משמעותי ליכולת הקוגניטיבית שלנו. המוח עובד מהר יותר, הזיכרון מתחזק, והדבר כמובן תורם לאורח חיי היום יום של האדם.
  • שיפור זרימת הדם – היתרון הגדול ביותר של הרפלקסולוגיה, הוא שיפור בזרימת הדם והחמצן בגוף. בשל כך, החמצן מגיע למערכות שונות בגוף, מייעל את התפקוד שלהן ומגביר את חילוף החומרים.
  • זריקה של אנרגיה – קצב חילוף החומרים משפיע על האנרגיה הכללית בגוף, כך שאם הנכם סובלים מעייפות בכל יום מחדש, תוכלו לחזור לאורח חיים פעיל ואנרגטי יותר בזכות הטיפולים.
  • הקלה על דורבן – אלו הסובלים מדורבן בכף הרגל, או פלנטרי פאסיטיס בשמו המקצועי, יעידו שאינם מסוגלים לנהל אורח חיים תקין בשל הכאבים החדים שתוקפים אותם. הרפלקסולוגיה עושה שימוש בנקודות לחץ על מנת לשחרר ולהקל על הכאבים הללו, כאשר הטיפול עצמו מוכח כיעיל במיוחד.
  • הקלה בכאבי ראש ומיגרנות – אין דבר נורא יותר מכאבי ראש כרוניים ומיגרנות, לעתים אף תרופה לא מצליחה לתת מענה לאלו הסובלים מהם. הקפדה על רפלקסולוגיה לאורך זמן, תשפיע לחיוב על כאבי הראש בזכות הגברת זרימת הדם והקלה על השרירים והמתח בגוף.

 

טיפול שמוכיח את עצמו כבר אלפי שנים

האם ידעתם שנמצאו עדויות לשימוש בטיפולי רפלקסולוגיה כבר לפני למעלה מ-4500 שנה במזרח? המשמעות היא שהטיפול הייחודי הוכח כיעיל כבר בשנים עברו, ויש סיבה לכך שהוא שרד עד היום. את הרפלקסולוגיה כפי שאנחנו מכירים אותה, פיתח דווקא רופא אף-אוזן-גרון בשם ד"א פיצ'גרלד, אי שם בשנת 1917. את דרכו המשיכו רופאים וחוקרים אחרים, ששיפרו את השיטה ופיצחו את הדרך היעילה ביותר להשתמש בה באופן יעיל.

לא בכדי הרפלקסולוגיה עדיין כאן איתנו, היא ממשיכה להוכיח את יעילותה שוב ושוב עבור בני האדם, וגם אם אינכם סובלים מכאבים או מחלות שונות – תנו לה צ'אנס, ייתכן שהיא תפתור בעיה שלא הייתם מודעים כלל לקיומה!

צרו איתנו קשר

אנחנו פה בשבילכם

Picture of גלית ברגר
גלית ברגר

פזיותרפיסטית מוסמכת (B.P.T) אשר עיקר המומחיות עוסקת בפגיעות בשרירים ובשלד, פגיעות ספורט וליקויי יציבה שאינה נכונה.

גלית ברנר, פיזיותרפיסטית מוסמכת ומאמנת כושר אישית, בוגרת בית ספר לפיזיותרפיה (B.P.T) – פקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב ובוגרת תואר ראשון בחינוך גופני וספורט.

מוסמכת כמאמנת כושר אישית ומוסמכת מטעם מכון וינגייט.