שיקום פיזיותרפיה לגברים

צרו איתנו קשר

אנחנו פה בשבילכם

שיקום פיזיותרפיה לגבריםפיזיותרפיה לגברים היא תחום העוסק בשיקום ומניעה של בעיות גופניות שעלולות להיווצר עקב מחלות נוירולוגיות, בעיות שלד, שרירים, בעיות עצבניות, בעיות עקב תאונת דרכים וכל טראומה גופנית אחרת. פיזיותרפיה מסייעת גם בבעיות בריאותיות כמו סוכרת. שיקום פיזיותרפיה לגברים נוגע בעיקר לשיקום רצפת האגן. הטיפול נעשה באמצעות בעל מקצוע לאחר הפנייה שקיבל מנוירולוג, אורתופד או מומחה אחר. תוכנית העבודה מתחילה בראש ובראשונה מהבסיס- אבחון הבעיה ועקב מה היא נוצרה. בהתאם לכך תבנה תוכנית שיקום פיזיותרפיה לגברים והיא כוללת תרגול ביתי. 

 

מה זה שיקום רצפת האגן?

שיקום פיזיותרפיה לגברים של רצפת האגן נועד בכדי להעניק פתרון של בעיות ומגבלות במערכת העיכול, השתן ותפקוד מיני. שיעורי ההצלחה בטיפול זה גבוהים, אך נדרשת כאן התמדה של כל הצדדים. לשריר רצפת האגן יש תפקיד חשוב מאוד, הוא מהווה תמיכה באברי האגן, שליטה בסוגרים, הוא חלק מהליך תפקוד מיני, הוא מהווה יציבה של הירך לעמוד שדרה בעת הליכה, הוא תורם להורדת עומס של הגב התחתון, הוא מאפשרת למערכת הלימפה לשחרר פסולת מהגוף והגנה מפני מחלות.

בעיות ברצפת האגן הן שכיחות ונובעות בדרך כלל מחוסר תפקוד במערכת השלד באזור האגן. ברגע בו מופיעים אצלכם הסימפטומים הבאים יש לפנות לרופא לצורך אבחון הבעיה: כאבים בזמן הפרשה, דחיפות במתן שתן/צואה, כאבי אגן, כאבים באברי המין, אי שליטה בסוגרים, עצירות, גזים, זקפה חלשה, שפיכה מוקדמת, כאב בזמן אורגזמה. הבעיה העיקרית שרבים מהגברים חווים בעיות בתפקוד המיני אך הבושה (הלא רלוונטית) לפנות לרופא המשפחה או כל מענה רפואי אחר מונעת ממנו לשפר את איכות החיים חזרה. 

 

במה שיקום פיזיותרפיה לגברים מסייע?

  • דליפת שתן – תופעה של דליפת שתן נפוצה בעיקר לאחר ניתוחי פרוסטטה. דליפת שתן היא חוסר שליטה מוחלט על הסוגר, בריחה בלתי רצונית של שתן בזמן צחוק, עיטוש, הרמת משאות ועוד. לעיתים דליפת שתן יכולה לבוא לידי ביטוי בקושי להתאפק, התרוקנויות מרובות ובריחת שתן. טיפול בדליפת שתן יכול להיות באמצעות טיפול תרופתי אשר מדכא את כיוון השלפוחית, טיפול התנהגותי המתבסס על שינוי תזונה, יומן שתייה ומעקב. האופציה השלישית היא באמצעות שיקום פיזיותרפיה לגברים לרצפת האגן. פיזיותרפיה מועילה לאחר ניתוחים באזור האגן, לאחר פציעות או כאשר צצה בעיה הקשורה באגן. המטרה בפיזיותרפיה היא לתרגל חיזוק ושיפור סיבולת שרירית סביב האגן, פי הטבעת ובכך למנוע דליפת שתן.
  • עצירות כרונית – עצירות כרונית יכולה להופיע בכל הגילאים, אך נפוצה בקרב גילאי 40 ומעלה. התופעה פוגעת בלמעלה מ-12% מהאוכלוסייה. עצירות כרונית בא לידי ביטוי במאמץ בזמן יציאה, גושי יציאה קשים, תחושת אי התרוקנות ויציאות מופחתות – פחות מ-3 פעמים בשבוע. עבור עצירות ניתן למצוא טיפול תרופתי אשר לא מומלץ לטווח הארוך, טיפול תזונתי ושינוי הרגלי ישיבה בשירותים ופיזיותרפיה. תרגול של הרפיית הסוגר ושליטה.
  • בעיות בתפקוד מיני – בעיות בתפקוד מיני יכולות לצוץ בכל גיל, אך אופייניות לגילאים בוגרים יותר. בעיות בתפקוד מיני יכולות לצוץ גם לאחר תאונה וטראומה שהגוף עובר. רצפת האגן נמצאת בקשר ישיר לבעיות בתפקוד מיני, באמצעות שיקום פיזיותרפיה לגברים לרצפת האגן ניתן יהיה לראות שיפור משמעותי. כמו כן, בעיות בתפקוד מיני וירידה בחשק המיני קשורות מאוד לנפש ולתזונה. ישנן גם תרופות אשר יכולות להגביר את זרימת הדם ובכך לפתור בעיות בתפקוד מיני.

 

ההשלכות של שיקום פיזיותרפיה לגבריםההשלכות של שיקום פיזיותרפיה לגברים

חשוב להדגיש, פיזיותרפיה מעניקה לכם את הכלים להתמודד עם הקשיים העכשוויים, למצוא את הדרך לחזק את השריר ולפעול בצורה נכונה תוך כדי התמדה כדי למנוע החמרה של המצב ולשפר מצב קיים. עם זאת, הבעיות שציינו מקודם יכולות להיות קשורות לרצפת האגן אך יש קשר ישיר גם לתזונה ולשגרת החיים שלכם. פיזיותרפיה ידועה כמסייעת בהחלמה לאחר ניתוחים וטראומות שהגוף עובר באזורי הגוף. למעשה, ניתן היה לראות את היעילות והשיפור לאחר טיפול פיזיותרפיה בשיעור של 75% שיפור בקרב המשתתפים. עם זאת, ההתמדה היא מאוד חשובה כאן, גם התרגול הביתי. משך זמן הטיפול יכול לנוע בין כמה חודשים בודדים ועד שנים של מעקב, תלוי במורכבות המצב. אנו ממליצים גם לשמור על אורח חיים בריא, לבצע פעילות גופנית אשר גם היא תורמת לשמירה על רצפת האגן, על מערכת העיכול ועל זרימת הדם בגוף באופן תקין. 

 

הפיזיותרפיה מעניקה למטופלים גם הרגלים בריאים לשמירה על אימונים קבועים. הוכח כי פעילות גופנית משפרת את זרימת הדם בגו, מגבירה את הטסטוסטרון, משפרת את החשק המיני, שמירה על משקל תקין, שמירה על מצב רוח ומניעת דיכאון. כמו כן, הוכח כי אנשים שאינם שומרים על אורח חיים בריא ואינם מתאמנים בעלי סבירות גבוהה יותר לחוש דיכאון וירידה באנרגיה היומית.

שיקום פיזיותרפיה לגברים פרטי

כדי לקבל פיזיותרפיה דרך קופת החולים או דרך בית החולים באופן מקצועי יש להמתין לא מעט זמן, ולעיתים גם היחס הוא מאוד מרוחק. כיום ניתן למצוא שורה של מרפאות פרטיות אשר נמצאים עם הכשרה ספציפית לפיזיותרפיה לגברים ומטפלים בכל הקשור לבעיות הגבר, בין אם מדובר על הפרעה ברצפת אגן או בכל מגבלה אחרת. ההכשרה אותה עוברים הפיזיותרפיסטים הינה הכשרה מפרכת כדי להגיע לרמת מקצועיות גבוהה. כמו כן, הדגש הוא בבחירת בעלי מקצוע עם ניסיון רב בתחום, פיזיותרפיסטים אשר חוו ומכירים את נהלי ההתמודדות עם כל הפרעה ולקות שיכולה לצוץ למטופל. בעיות ברצפת האגן הן הנפוצות ביותר בקרב המין הגברי ובעיה זאת באה לידי ביטוי בחוסר שליטה עם הסוגרים (קדמי ואחורי), כאבים סביב רצפת האגן והאגן ובעיות בתפקוד המיני.

צרו איתנו קשר

אנחנו פה בשבילכם

Picture of גלית ברגר
גלית ברגר

פזיותרפיסטית מוסמכת (B.P.T) אשר עיקר המומחיות עוסקת בפגיעות בשרירים ובשלד, פגיעות ספורט וליקויי יציבה שאינה נכונה.

גלית ברנר, פיזיותרפיסטית מוסמכת ומאמנת כושר אישית, בוגרת בית ספר לפיזיותרפיה (B.P.T) – פקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב ובוגרת תואר ראשון בחינוך גופני וספורט.

מוסמכת כמאמנת כושר אישית ומוסמכת מטעם מכון וינגייט.