פיזיותרפיה עד הבית

צרו איתנו קשר

אנחנו פה בשבילכם

פיזיותרפיה עד הביתאנחנו מכירים את טיפולי הפיזיוטרפיה השונים כאשר הם נערכים לרוב בבתי החולים או במכונים ייעודיים ומרפאות כחלק מתהליך שיקומי לאחר ניתוח, תאונה, פגיעה וכד'. אבל למעשה הולכת ומתפתחת האפשרות לשירות פיזותרפיה עד הבית. שירות זה הולך והופך פופולארי יותר ויותר ולמעשה הוא נוצר כתוצאה מצורך אמיתי של המטופלים ורצון להיטיב עימם. 

פיזותרפיה עד הבית מאפשרת למטופל לקבל אתה מירב הטיפולים הדרושים לו כדי לחזור לשגרת היום או לשפר את איכות חיו, להפחית כאבים וכד', תוך מתן האפשרות להישאר בסיבה הביתית הנוחה יותר (ודאי אל מול בית חולים). צוות מקצועי ומיומן מגיע עד אליו ומעניק לו טיפול זהה לאלו שהוא מקבל במכון חיצוני ומעניק לו בכלל, שירות שיקומי משולב. כמובן, שיש פעמים שעדיין תידרש הגעה פיזי לבית החולים או המכון, במיוחד כאשר מדובר על צורך בשימוש במכשור רפואי מתקדם או מכשור כזה או אחר גדול ושאינו נייד. יחד עם זאת, אין חולק כי פיזיותרפיה עד הבית הוא שירות מיטיב ונחוץ, שמאפשר קשת רחבה יותר של טיפולים עבור הזקוקים לכך, בנוחות ובאופן רגוע בביתם.

היתרונות של טיפול ביתי

בעולם הולכת ותופסת לה מקום של כבוד התפיסה כי טיפול ביתי כמעט תמיד טוב יותר מטיפול הנערך במרכז רפואי ציבורי. זה כמובן לא מבטל את נחיצותם של בתי החולים השונים או המכונים והמרפאות אל בהחלט מוכר וידוע כי ככל שיש הזדמנות להעביר את הטיפול לבית – הדבר יטיב עם החולה. זה נכון לטיפולים שונים וזה נכון גם לטיפולי פיזותרפיה. פיזיותרפיה עד הבית, מציעה לזקוקים לשיקום צוות מקצועי ומיומן המעביר את המטופל את התהליך השיקומי בעודו הוא נשאר בסביבת המגורים המוכרת והנוחה שלו, שגם מקנה לו רוגע. 

לפני שנפנה ליתרונות הפסיכולוגים המאיצים את תהליך החלמה, ניגע רגע ביתרונות המעשיים, החשובים לא פחות שמקנה תהליך פיזיותרפיה עד הבית. נתחיל בחיסכון הגדול של ארגון האשפוז או ההגעה לטיפול. אין צורך להמתין לחורים בתור, למיטות פנויות ואין צורך להקדיש זמן רב לנסיעה למרכז הרפואי לצורך הטיפול. מוכר וידוע לכל העומס המוטל על בתי החולים וזעקות המנהלים של המרכזים הרפואיים על מחסור במיטות, כח אדם וזמינות. את כל מעטפת השירות של בית החולים ניתן לקבל בבית. הטיפול מגיע אליך בזמן ובמקום הנוחים לך. בלי תורים ובלי עיכובים ובלי חשיפה לאנשים אחרים (דבר המאפשר אינטימיות גדולה יותר). 

יתרה מכך, כל זה נוגע למטופל עצמו אך מה בדבר אלו המלווים אותו? מסיעים אותו? צריכים גם הם להפסיד יום עבודה ולעמוד בתורים שתיארנו מקודם. ולהתעצבן ולנכוח בסיטואציות לא נעימות של אנשים שהם אינם מכירים. עבור כולנו חוויה של הגעה לבית חולים (למעט לביקור יולדת) אינה חיובית. כעת ניתן לקבל את אותו השירות המיטבי בבית של הקרוב הזקוק לכך.

להחלים טוב יותר

מחקרים מוכיחים את מה שברי וידוע כבר לכל. אנשים ירגישו טוב יותר ויחלימו טוב ומהר יותר בסביבה הנוחה להם. ואין כמו בבית. ביחוד הדברים אמורים אצל אנשים מבוגרים מאוד שרמת התפקוד שלהם יורדת וסביבה מוכרת מאפשרת להם עוגן של יציבות ובטחון (שלא לדבר על החיסכון שזה מעניק בכל ענייני השינוע והתזוזה אל ומבית החולים). הבית לא רק מקום נוח אלא הוא גם סביבה נוחה יותר לטיפול. במקרים רבים לא נדרשת השגחה צמודה ואין "תחרות" על תשומת הלב של הרופאים או חשיפה לחולים אחרים (ובכך בין השאר לחשיפה לזיהומים נוספים, תופעה ידועה ומוכרת בבתי חולים). רופט מקצועי או מטפל מיומן מגיעים עד אליכם הבית ומבצעים את התהליכים השונים בצורה הנוחה והמתאימה ביותר.

למי מיועד טיפול פיזיותרפיה עד הבית?

למעשה, הטיפול מיועד ואפשרי לכל מי שזקוק לבצע פיזותרפיה מקצועי. התהליך מתרחש בכל הארץ 0לכן חשוב לבחור בחברה או מכון המעניקים שירות הזמין בכל הארץ וגם מאפשר זמינות רחבה של תורים).  לרוב, הטיפול מיועד למטופלים שנמצאים אחרי אשפוז ארוך או פעילות התערבותית הגורמים להם שגרם לירידה תפקודית כלשהי. ברור שלצורך כך הם יצטרכו פיזיותרפיה אבל לצד זאת קיים להם קושי להתנייד והגעה חוזרת ונשנית למרכז הרפואי לצורך טיפולי הפיזיותרפיה והשיקום עלולה להכביד עליהם או שהם כמעט ואינם מסוגלים להתנועע.

דוגמאות לכך הם אנשים שנפגעו מאירוע נוירולוגי (למשל שבץ מוחי), אנשים שעברו החלפת מפרק, שברים, פגיעות בגב, בירך וכד'. גם אנשים שעברו טיפול רפואי או אשפוז ארוך או למשל ניתוח וכעת משתחררים ורוצים לשוב לסביבה מוכרת, ישמחו לקבל שירות פיזיותרפיה עד הבית במקום לשבו ולשהות זמן רב בחזרה בבית החולים.

פיזיותרפיה עד הבית: זמינות, מקצועיות, איכות

ישנם שירותים רבים של פיזיותרפיה עד הבית. בדומה למגמות חדשות שתופסות תאוצה, יש הרבה מקומות המבקשים לקפוץ על העגלה ולגרוף רווחים מהטרנד המתפתח. ישנם מכונים וחברות מקצועיות רבות המציעות שירותים מצוינים ולצידם לא מעט כאלו שמנצלים את המצב והשירות שלהם לוקה בחסר. פיזיותרפיה עד הבית היא שירות חשוב שאסור להקל בו ראש והוא חייב להתבצע ברמה הגבוהה ביותר. בלי פשרות. בסופו של דבר מדובר בגוף שלנו, בתפקוד שלנו ובאיכות החיים שלנו.

לכן חשוב להקפיד ולבחור רק בחברות מקצועיות עם מומחים לטיפול ורופאים העובדים יחד איתם. המעטפת הכוללת חשובה. לא רק איכות הטיפול אלא גם הזמינות שלו והפריסה הארצית של השירות על ידי החברה. אם תאלצו לחכות בין טיפול לטיפול שבועות ארוכים כאשר ההמלצה הרפואית היא טיפול שבועי – אתם גורמים לעצמכם נזק.

מגוון המטפלים חשוב. יש כאלו שיש להם התמחויות שונות. כאשר הכל מנוהל על ידי מומחה אחד המכווין את אנשי המקצוע הנכונים זה נהדר. לעומת זאת, אם התחלופה היא מפוזרת ונועדה רק כדי לאפשר את העסק והמטפלים מוחלפים חדשות לבקרים – זה צריך להדליק לכם נורה אדומה. 

צרו איתנו קשר

אנחנו פה בשבילכם

Picture of גלית ברגר
גלית ברגר

פזיותרפיסטית מוסמכת (B.P.T) אשר עיקר המומחיות עוסקת בפגיעות בשרירים ובשלד, פגיעות ספורט וליקויי יציבה שאינה נכונה.

גלית ברנר, פיזיותרפיסטית מוסמכת ומאמנת כושר אישית, בוגרת בית ספר לפיזיותרפיה (B.P.T) – פקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב ובוגרת תואר ראשון בחינוך גופני וספורט.

מוסמכת כמאמנת כושר אישית ומוסמכת מטעם מכון וינגייט.